Ahad, Oktober 31, 2010

NILAI SEHELAI TUDUNG KEPALA


ANKARA 30 Okt. - Ketua-ketua tentera Turki memulaukan upacara rasmi di Istana Presiden kerana isteri Presiden Abdullah Gul memakai tudung.Jeneral-jeneral tentera menganggap tudung sebagai ancaman kepada tradisi sekular Turki dan menentang sebarang kelonggaran kepada pengharaman pemakaiannya di sekolah dan bangunan kerajaan. - AFP

Tentera adalah golongan yang mempertahankan dasar sekular Turki moden sejak 1923 yang diasaskan oleh Artatuk. Antara ciri2 jelas sekular ialah anti tudung kepala. Bukan senang untuk mengajak manusia kepada mengamalkan syariat walaupun sudah jadi pemimpin no 1.

Tahniah kepada Presiden Turki Abdullah Gul dan isteri kerana mempertahankan yang hak dan mencari keredhaan Allah berbanding keredhaan manusia. Begitu juga Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan dan isteri.

Tentera boleh merampas kuasa bila2 masa sahaja di Turki. Mana lebih berharga sehelai tudung ataukah sebuah negara? Keyakinan dan tawakkal kepada Allah sahaja yang manpu menjawabnya.

Sekali lagi tahniah dan sanjungan untuk kedua2 pemimpin Turki. Anda contoh terbaik [dalam hal ini] padahal di sudut lain di dunia ini ada pemimpin yang berkuasa tidak mampu menutup kepala isterinya walaupun sehelai tudung [di negaranya] tidak perlu ditukar dengan sebuah kerajaan -Sekian.

G1- Abdullah Gul dan isteri.

2 ulasan:

  1. salam aki,
    semoga sentiasa dlm rahmat-Nya.

    rasa nak menangis baca...

    BalasPadam
  2. Salam kembali,
    Moga anda bertambah sihat-Amin.

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون