Sabtu, Oktober 16, 2010

KELAMBU BARU 2011 & JAMAAH SUBUH

Mansuh Duti Import

“Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen. Beberapa ahli parlimen kemudiannya melaungkan “Rosmah!” disambut gelak ketawa rakan-rakan mereka.Najib senyum sinis dan memperlahankan bacaan teks ucapannya sambil menyambung: “Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.”- MalaysiaKini.

Amboi melonjak2 gembira kawan2 isteri Aki mendengar duti import bag tangan dan pewarna rambut di mansuhkan.Bila pula mereka nak mengayakan fesyen rambut berwarna dengan bag tangan 'Bonia' kerana mereka memakai tudung dan menjenjeng dompet 3 x RM10. Tentang pakaian malam dan wangian bolehlah tuan2 membeli sepasang dan sebotol dua, mengelakkan dari bertengkar dengan bini perkara yang remeh temeh. Mengenai kelambu, Aki tak boleh tidur dalam kelambu bila dah tua2 ni, habis satu badan 'gatal'. Harap tuan2 lenalah dalam kelambu baru 2011 nanti.

Elaun naik

KUALA LUMPUR, 15 Okt – Peningkatan kadar elaun bulanan untuk imam dan guru agama menunjukkan kerajaan yakin dengan kemampuan mereka memberikan khidmat lebih baik untuk meningkatkan syiar Islam negara, kata Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz.

Beliau berkata elaun bulanan Imam yang dinaikkan daripada RM450 kepada RM750 sebulan dan guru Kemahiran Asas Fardhu Ain (KAFA) dinaikkan daripada RM500 kepada RM800 mulai Januari ini, juga dapat meringankan beban mereka.- The Malaysian Insider.

Tahniah PM kerana mengihtiraf peranan dan kerja orang2 agama. Walaupun Selangor dan Pulau Pinang telah dahulu menaikan elaun imam dan guru kafa, tidak bermakna kerjaan persekutuan tidak boleh meniru perkara yang baik itu. Harap pak imam jangan kantoi jamaah subuh kerana tidur dalam kelambu baru dan guru kafa semakin komet untuk berbakti dengan penuh amanah dan tanggungjawab meninggikan agama Allah- Sekian.


2 ulasan:

  1. salam aki,

    lepas nie ramai laa org berebut nk jadi tok 4 dan jkkk sbb elaun dh dinaikkan...

    BalasPadam
  2. Salam,
    Fadh, Dato' Tuan kata, Imam sedang berfikir untuk memohon jawatan tok batin krn elaunnya lebih dari imam...

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون