Rabu, Oktober 27, 2010

HARAPKAN 'HANTU RAYA', HANTU RAYA' MAKAN TUAN


Pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu menjadikan Malaysia sebuah hub pusat hiburan malam bagi memacu industri pelancongan mengikut Program Transformasi Ekonomi (ETP).Ini akan dilaksanakan dengan penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama, melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa dan “mempakejkan” semula acara antarabangsa seperti Formula 1 dan MotoGP. Jumlah pelaburan yang diperlukan adalah RM467 juta dan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan. Kerajaan menjangkakan ia akan memberi pendapatan negara kasar sebanyak RM427 juta dan mewujudkan sebanyak 8,000 peluang pekerjaan Lebih mengejutkan lagi ETP juga mencadangkan penubuhan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu bagi menggandakan pendapatan hiburan malam Malaysia kepada RM1.8 bilion menjelang 2020.- Malaysia Kini.

"Tahniah kerana (kerajaan) berjaya menghancurkan rakyatnya," kata Setiausaha Agung PPIM Datuk Dr Ma'amor Osman "Kita tak pergilah (ke kelab malam). Boikot pun tak guna. Tak ada ahli kita yang pergi ke kelab malam. Tunggu pilihan rayalah nanti."

Dr Ma'amor adalah orang yang sentiasa bersikap lunak dengan kerajaan samada zaman Mahathir,Pak Lah atau Najib. Tetapi ETP yang berlatarkan hiburan dan maksiat itu benar2 mencabut sikap lunak beliau. Aki amat setuju senjata 'pilihanraya' digunakan oleh NGO Islam untuk memaksa kerajaan membatalkan Hub Hiburan yang dicadangkan dalam transformasi ekonomi itu.

'Membiarkan' kerajaan dengan Hub Maksiatnya sehingga rakyat jadi benci kerajaan adalah satu stratigi juga, tetapi dalam soal ini mendesak kerajaan membatalkan Hub Maksiat adalah sangat utama walaupun [dengan pembatalan] rakyat akan suka kerajan. Aki fikir isu ini bukan 'permainan' politik. Kita semua bertanggungjawab untuk memelihara dan memulihira masyarakat dan anak cucu kita dari 'runtuh' akibat gejala maksiat yang ditaja oleh 'mereka' yang sepatutnya melindungi kita dan anak cucu kita. 'Harapkan Hantu Raya, Hantu Raya Makan Tuan'.

Jika pendekatan 'tunggu pilihanraya' [amaran] tidak dihiraukan oleh Datuk Sri Najib Tun Razak, maka Aki minta seluruh NGO Islam/Melayu 'mengajar' kerajaan 'pekak badak' itu dengan mengundi Pakatan pada pilihanraya akan datang.- Sekian.

G1- malaysia Kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون