Jumaat, Oktober 29, 2010

PAKATAN RAHSIA? ANTARA DAP DAN PKR ATAU ANTARA ZUL DAN PM?

Oleh Shazwan Mustafa Kamal

KUALA LUMPUR, 28 Okt – Zulkifli Noordin mendakwa wujud “kontrak rahsia” antara PKR dan DAP bagi memastikan dominasi Cina jika Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih Putrajaya. Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu ini, bekas wakil rakyat PKR, mendakwa PAS juga tidak sedar tentang kewujudan kontrak tersebut.Ketiga-tiga parti itu menganggotai Pakatan Rakyat (PR) sejak pilihan raya umum 2008. -http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2010

Ada kontrak rahsia? Ooooo... Ini orang Pas kena dengar ni..... Bahaya ni kalau dibiarkan...!!!. Tapi kenapa rahsia ini keluar time rancak kempen PRK Galas dan Batu Sapi? Lagipun perkongsian kuasa kerjaan Pakatan [yang ada sekarang] walaupun ada dominasi bangsa tertentu di negeri tertentu tetapi masih sangat bergantung kepada kerjasama ke tiga2 parti tersebut. {satu tarik diri, kerjaan akan tumbang].

Faktor dominasi bangsa cina juga tidak releven dibangkitkan kerana kes Perak sebagai contoh,Raja dan undang2 tubuh kerajaan memainkan peranan penting. Lagipun cinalah [Ahli Dewan Negeri Jelapang ,YB.Hee Yit Fong , 45,] yang menjatuhkan kerajaan Pakatan [yang didominasi oleh cina] di Perak.Penyakit tak amanah dan lompat melompat itu berlaku kepada semua bangsa,melayu,cina dan india,dan inilah salah satu faktor tumbangnya sesebuah kerajaan.

Berbalik kepada tuduhan YB Zul tadi, orang ramai juga boleh menggunakan hujah yang sama bahawa ada 'pakatan rahsia' antara dia dan PM semasa dia mengikut rombongan PM itu ke Amerika Syarikat. Bahkan telah tersebar berita bahawa YB Zul dan YB Zaharin telah membuka banyak rahsia Anwar Ibrahim dan PKR dan akan mengikut sekali lagi PM ke Amerika Syarikat dalam waktu terdekat.

Kalau adapun pakatan rahsia antara PKR dan DAP untuk menaikkan cina, apa masaalahnya kepada PAS,Masing2 dah ada kawasan tumpuan dan dah ada kerusi untuk bertanding,dan tumpuan rakyat sebenarnya pada PRU 13 bukan cina atau melayu yang banyak kerusi tetapi nak melihat bolehkah Pakatan menumbangkan BN? Pada peringkat ini bukan nak berebut 'harta ghonimah' tetapi nak tumbangkan 'pokok berhantu' yang dipuja zaman berzaman.

Rakyat nak tukar pemerintah Puterajaya, bukannya nak tukar pemerintah istana negara. Jadi sesiapa sahaja yang memerintah selepas PRU 13 tetap tertakluk di bawah Perlembagaan Negara.-Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون