Selasa, Oktober 12, 2010

ANTARA MAHATHIR JAHIL DAN SOI LEK BEBAL


(Dalam akhbar The Star dimuatkan ucapan Soi Lek seperti berikut: "In the battle cry for change by the Pakatan Rakyat in the 2008 elections, we noticed that the only change DAP has brought about was to strengthen PAS and deliver Chinese support to them.

"We feel if Pakatan comes to power, PAS would be in the captain’s seat. PAS will not forget its autocratic Islamic stand, and don’t be surprised that if PAS comes back to power, it will turn back the clock").- http://selamatkanpahang.blogspot.com/

Aki tidak hairan dengan tuduhan Prasiden MCA itu kerana antara Murshidul Am BN yang paling berjaya mentarbiyyah MCA bahkan menjadi 'dewa' orang melayu berpuluh tahun ialah Dr Mahathir Muhammad. Perhatikan kata2 beliau tentang hukum Islam [bukan hukum Pas]

Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.
-14 Julai 1992 .

Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan. -http://margeemar.blogspot.com/2009/03/mahathir-bapak-anti-islam-malaysia-1.html

Tujuan Chua Soi Lek menyebut "Jika Pakatan berkuasa, Pas akan memimpin dan tidak melupakan pendirian Isam yang keras Jangan terkejut jika Pas berkuasa mereka akan memutarkan jam ke belakang" semata2 untuk mengekalkan sokongan cina kepada MCA dan supaya orang cina menjauhi DAP kerana DAP bersekongkol dengan PAS.

Sebagaimana Umno tidak pernah mahu belajar [minta nasihat] dari Pas tentang menangani masalah dan melaksanakan pendekatan 'islamik' samada dalam sistem pelajaran,ekonomi/kewangan ataupun sosial [jika buat pun secara curi2 idea] begitulah dengan angkuhnya MCA tidak pernah mahu bertanya kepada DAP bagaimana selama berkawan dengan PAS mereka telah memahami banyak perkara tentang Islam.

Politik pecah perintah dan perkauman inilah [Umno menakut2kan orang melayu tentang Pas dan MCA menakut2kan orang cina tentang DAP yang berkawan dangan PAS serta dicanangkan 'khurafat' yang paling besar bahawa selain dari BN/Umno [Pakatan]tak boleh memerintah dan negara akan jadi huruhara] mengekalkan pemerintahan yang ada lebih 50 tahun dengan segala ke'bobrok'kannya -Sekian.

G1- Utusan Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون