Isnin, November 01, 2010

CAKAP BELIT2, DAH 'TERGIGIT LIDAH'


Penduduk sekitar Kampung Baru Cina di Gua Musang dilaporkan dibayar RM100 dan diberi sehelai kemeja-T untuk mengambil bahagian berhimpun untuk majlis 1Malaysia di kawasan perumahan mereka semalam.Kemuncaknya, semalam pada jam 3 petang, mereka berkumpul dan melaungkan slogan "1Malaysia" dan berarak sekitar kawasan berkenaan. Habuannya, selain wang tunai, mereka juga dibekalkan dengan sebuah beg yang mengandungi beberapa tin susu serta Milo.-MK

Bunyinya ia ditaja oleh 'NGO 1 Malaysia'.Siapa pula di belakang NGO tersebut tidak nyata tetapi boleh di teka. Kata penganjurnya program itu bukan kempen pilihanraya hanya secara kebetulan dijalankan di kawasan yang sedang berjalannya kempen PRK. Apa2 sajalah 'labuuuu', Kalau parti BN yang buat semua tak apa, calun berjalan sambil bersalaman di hadapan [tidak mengagihkan wang dan barangan]. Pengurus felda di belakang mengagihkan 'bantuan segera' RM 300.00 untuk peneroka [berlaku pada PRU 12] , begitu juga berita di atas, takkan rasuah namanya beberapa tin susu dan milo, lagipun bukan calun atau parti yang bagi,felda dan NGO yang murah hati.

Apabila ada cadangan PAS untuk beri 'tambang kereta' [RM 250.00] kepada penyokong luar yang balik mengundi di Galas, gegee [heboh] 1 Malaysia bahawa itu rasuah. SPR pun kata: Kalau menang boleh batal pilihanraya".Tentang wanita Umno Batu Sapi menghulur wang, ini beritanya; Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yakin bahawa bayaran RM20 yang ditaburkan kepada orang ramai sebelum majlis jamuan makan malam anjuran Wanita Umno di Batu Sapi, Sabah bukan bertujuan membeli undi.Ketika dihubungi hari ini, pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata dakwaan seumpama itu sukar dibuktikan.

Kata Abdul Aziz lagi: “Selepas baca (laporan berita) saya percaya bahawa pekerja parti adalah dari seluruh Sabah dan yang penting mereka bukan pengundi Batu Sapi.“Wang tunai RM20 diberikan sebagai bayaran pengangkutan dan malah wartawan Malaysiakini juga dapat".

Aki tidak mahu panjangkan lagi entry ini. [pening kepala membaca kenyataan SPR] Lu orang pikirlah sendiri-Sekian.

G1- Wanita Batu Sapi sedang menghlur wang- KedahLanie.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون