Khamis, November 04, 2010

NOR DERIS AL KASHYAF


Tahniah bagi yang menang.Yang kalah jangan berputus asa. Adat bertanding,ada menang ada kalah. Banyak peristiwa berlaku di dalam PRK Dun Galas.

Aki sangat tertarik dengan kenyataan saorang ahli kashyaf yang Aki lihat di You Tube.Ini antara ucapannya:

"Saya (Nor Deris) tidak menghormati langsung orang2 yang saya ertikan,Pas ini apabila dia berjuang berkongsi dengan DAP,PKR, bagi saya adalah ahzab Malaysia yang cuba nak menggulingkan kerajaan Islam Malaysia di bawah pimpinan Umno. Apabila dia ( Nik Aziz) hulur tangan, saya (Nor Deris) nampak tangan dia tu macam tangan syaitan.Dengan kasyaf saya( Nor Deris),tangan dia (Nik Aziz) tu macam tangan syaitan".

Ahzab adalah suatu pakatan orang2 kuffar [tentera bersekutu] menentang kerajaan Islam Madinah di bawah pimpinan Rasulullah saw. Maknanya Nor Deris mengiktiraf kerajaan Malaysia yang meluluskan dan melaksanakan macam2 maksiat sebagai Negara Islam dan puak yang menentang sebagai menjatuhkan Negara Islam.

Aki nak sangat dengar Chua Soi Lek menyokong sepenuhnya pengistiharan Nor Deris tersebut. Sami yang dah nak pergi itupun agaknya setuju juga. Tentu Nor Deris telah bertemu dengan anak buah Soi Lek dan Sami di PRK Galas dan menyambut mereka dengan salam mesra dan secara kashyafnya melihat 'tangan2 suci' mereka.

Rakyat Malaysia perlu mengambil perhatian tentang 'kekashyafan' Nor Deris ini kerana tidak ramai yang berkebolehan seperti beliau.Kalau adapun ialah Ayah Pin pemimpin 'KerajaanLangit' yang terkenal itu. Adalah dicadangkan kepada PM,sambil2 mempromosi 'Hab Hiburan Malam' [antara program terbaru 'Kerajaan Islam'] bersama Rosmah yang bersanggul ala 'Monte Carlo', menjemput juga Nor Deris al Kashyaf supaya beliau 'menilik' bila masa yang sesuai untuk mengadakan PRU ke 13.

Mengenai DAP yang baru dapat peluang memerintah PulauPinang berbanding Gerakan, lalu antara kerajaan negeri yang terawal menaikkan elaun guru kafa dan berusaha hendak meniru kerajaan khalifah Umar Abdul Aziz, pada pandangan Nor Deris al Kashyaf adalah 'harbi' yang tidak boleh dibuat kawan. Begitu juga PKR yang memerintah Selangor yang memberi 20m3 air percuma.

Harap2 Nor Deris 'tilik' betul2 dan ingat sekarang tahun 2010, jangan terundur ke tahun 1990, nanti ter'kafir'kan pula Ku Li yang jadi boss Gua Musang. -Sekian.

G1- Nor Deris

* Selagi tiada negara yang menjalankan hukum Islam, mana ada istilah 'zimmi' dan 'harbi'. Oleh itu berkawan atau mengadakan perjanjian tidak menimbulkan kesan hukum. Nilainya tertakluk kepada tujuan dan niat masing2- Aki Net.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون