Rabu, November 10, 2010

HARAP2 DIA GILA

PEKAN 9 Nov. - Entah apa yang merasuk dirinya, seorang pemuda dipercayai menuntut ilmu sesat tergamak menetak sehingga mati ibu kandungnya di kepala menggunakan kapak di rumah mereka di Felda Chini Timur 1 di sini, semalam. Menurut Yahaya [OCPD Pekan], hasil soal siasat mendapati suspek dipercayai telah menuntut ilmu sesat sehingga mempunyai niat untuk membunuh ibunya."Suspek memberitahu ibunya itu telah lama mati dan hanya tinggal jasad yang dihantui saka dan santau. Dia juga menganggap dirinya umpama toyol," katanya.Beliau berkata, ujian air kencing juga mendapati suspek yang merupakan anak ketiga daripada empat beradik itu didapati positif dadah jenis ganja.- UtusanOnline

Dalam keadaan normal saorang anak tidak mungkin dan tidak tergamak membunuh ibu sendiri. Kalau dia gila maka terlepaslah hukuman dunia dan akhirat. Aki sangat hiba membaca berita di atas. Jika benarlah kenyataan pemuda tersebut bahawa ia terdorong untuk membunuh ibunya kerana percaya ibunya dah lama mati,yang hidup itu bukan ibunya tetapi jasad yang dimasuki hantu ( saka), maka pada hemat Aki dia bukan gila tetapi sangat keliru dan sangat jahil.

Samada kekeliruan itu disebabkan oleh pembacaan atau ajaran atau apa saja, pada Aki ia tetap satu kebodohan yang tidak dapat diungkapkan. Di hadapan kita adalah ibu kita yang menyusu dan membesarkan kita, walau ia [ ibu] menjelma menjdi 'syaitan' atau hantu, jalan penyelsaiannya bukan dengan membunuh jasad tersebut tetapi membuang rasukan atau gangguan tersebut supaya sejahtera jasad ibu kita dan ruhnya.

Tak perlu diteruskan entry ini....." Wahai Tuhan kami ampunkanlah kami dan dua ibubapa kami dan kasihan belaslah mereka sepertimana mereka mengasihi kami semasa kecil lagi" Harap2 pemuda itu gila.- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون