Ahad, November 21, 2010

APABILA BANJIR DIPOLITIKKAN DAN 'LEMBU KORBAN' JADI MANGSA POLITIK


Ramai rakyat Pahang terkejut dengan berita 20 syarikat swasta menyumbangkan sebanyak 659 ekor lembu untuk diagihkan kepada 13 bahagian UMNO di negeri ini termasuk 55 ekor lagi ke seluruh masjid dalam daerah Pekan. Sumbangan itu dibuat dalam Majlis Penyerahan Watikah dan Wakalah Korban dalam Parlimen Pekan di Dewan UMNO Pekan semalam.- Pahang Daily Online.

Khabarnya di Bera ni 33 ekor dikorban di Simpang Sebertak. Wooiii banyaknya, harap2 SPRM tidaklah menyiasat kenapa syarikat swasta tu menderma lembu korban sebagaimana yang terjadi kepada Tan Sri Khalid Ibrahim pada Raya Haji lalu.

Perkara yang baik biarlah diterima sebagai kebaikan walaupun datang dari 'musuh politik'. Jangan jadikan budaya 'aku semua boleh', 'musuh aku semua tak boleh'. Namun inilah yang berlaku. Tiada lagi politik 'gantelman' kerana sekarang manusia berpolitik untuk 'cari makan' bukan untuk 'kongsi makan'.

Apabila banjir dipolitikkan dan lembu korban jadi mangsa politik maka ia tidak mempunyai nilai sedikitpun. Sangat sukar untuk menemui politik ikhlas pada waktu sekarang, bahkan politik budiman digantikan dengan politik licik sementara politik tulus telah digantikan dengan politik pulus.

Diharapkan pengundi muda boleh memadamkan politik jelek dan meloya itu pada masa depan - Sekian.

G1- Google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون