Ahad, November 07, 2010

CUKUP BULAN AMBIL GAJI

Dengan nakalnya,Dr. Mohd Asri Zainal Abiddin 'menjolok' buah kotai supaya turun mengelonsor. Pada pandangan beliau pemain2 politik [tak kira parti mana] yang sudah lama serta tandus adea dan hanya bergantung dengan'kenangan silam' harus mengundurkan diri. Tujuannya supaya diganti dengan orang muda yang bertenaga dan ada wawasan masa depan.

Beliau memilih DS Amwar Ibrahim untuk experiment nya itu. Apa lagi lentung lentang orang menyangahnya. Aki kata: Bukan Anwar sahaja orang akan pertahankan, jika disuruh TG NikAziz mengundur diri atau Kapal Singh atau Taib Mahmud bahkanDS Najib,nescaya akan ada orang yang menempelak Dr MAZA tentang itu.

Bukan soal tidak berlapang dada,respon spontan itu hadir kerana sifat kasih sayang kepada pemimpin, menyakini kepimpinannya, terpikat dengan karismanya, bersusah payah membina perjuangan bersama dan hujah2 yang lain.

Melontar adea dan mengomen memang mudah,lebih2 lagi bagi freeman approach. Dia tiada anak buah untuk dijaga hati mereka,tiada musuh yang memakar,tiada ahli yang khianat,tiada umpan yang mengoda bahkan satu cawangan pun belum tentu ada untuk diselia,inikan pula menghadapi manusia2 yang caca marba (baca meraba)

Lalu tiada kritik menjela,nampak relevan semata, pergi ke bumi mana disanjung dipuja. Berkokok di hulu bukan suara kita, mengembek di hilir kambing orang lain punya, tiada landas orang nak 'menitik' kepala kita. Segar bugarlah kita menelan adea. Jika kepala kita diterjah dengan berbagai hujah, mahu kita tak merajuk atau tak marah?

Walau bagaimanapun pandangan Dr MAZA itu elok diteliti dan di ikuti oleh ahli2 politik yang nampaknya 'hidup' tapi [akalnya] mati, kawasannya tak berjengok, cukup bulan ambil gaji-Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون