Sabtu, Mac 03, 2012

SI PEKUNG DENGAN BAJU CANTIK


Kunjungan sehari suntuk Najib Razak ke Kelantan hari ini untuk melihat perkembangan Umno di tiga kawasan, Jeli, Pasir Mas dan Kota Bharu disambut dengan lambaian sepanduk dan cogankata-cogankata memperli perdana menteri itu.Semasa berucap di Sabah baru-baru ini Najib mengatakan Kelantan negeri paling miskin di antara negeri-negeri di negara ini. Kata-kata itu jelas untuk menyedapkan hati rakyat Sabah yang telah ditipu hidup-hidup oleh Umno - Sedutan Harakahdaily.

Kelantan dikatakan negeri miskin tapi dapat bayar hutang (peninggalan umno) setakat 2011 hutang Kelantan kepada pusat RM11.6 juta, kedua terendah selepas Sarawak, berbanding Pahang negeri Bapak Umno yang berhutang RM 2.17 bilion .

Ditinjau dari sudut pendapatan, orang miskin penduduk Pahang Darul Makmur setara sahaja dengan orang miskin Kelantan Darul Naim, yang membezakannya ialah di Kelantan perbelanjaan harian lebih rendah (murah) berbanding Pahang umno berdengung yang ada PM dan menteri KRIM.

Maknanya Pahang negeri kaya banyak hutang sementara pemimpinnya mewah rakyatnya sesak (susah) dan Kelantan negeri miskin,pemimpinnya berhemah rakyatnya kaya (kehidupan selesa)

Najib dan umno bukan ada megik untuk menukar susah kepada senang,miskin kepada kaya dan 'neraka kepada surga' melainkan menggunakan harta negara lalu rakyat yang 'cerdik' tertipu dan menganggap wang pemberian Najib sebagai duit Umno.

Maka menganggap umno sahaja boleh memerintah dan memberi makan adalah 'ajaran sesat' yang mesti dijauhi jika mahu memurnikan akidah. Begitu juga kenyataan bahawa Umno/BN sahaja parti yang boleh menjalankan pembangunan adalah satu pembohongan.

Tindakan mencaci Kelantan ibarat orang pekung menjaja ubat luka sedangkan bau busuk pekungnya tidak dapat disembunyikan di sebalik baju yang cantik - Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون