Sabtu, Mac 24, 2012

NAJIB: ADA BULU AYAM DI ATAS KEPALA


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan dakwaan bahawa kerajaan cuba mempengaruhi hakim yang membicarakan kes membabitkan Felda, antaranya berkaitan kadar perahan minyak.

Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution sebelum ini dilapor mendakwa, campur tangan itu dikesan berasaskan minit mesyuarat Felda yang dipengerusikan Najib di bangunan parlimen pada 27 tahun lalu.

Sementara itu, Najib yang juga presiden Umno berkata kerajaan juga cuba untuk menyekat usaha "membocorkan maklumat kerajaan".

"Tetapi kadang-kadang kita tidak dapat (mengetahui) puncanya sebab dalam dunia sekarang ini, amat sukar kita nak menyekat kebocoran.- Petikan Malaysiakini.

Perhatikan urutan berita di atas. Apa guna penafian PM tentang dakwaan bahawa kerajaan cuba mempengaruhi hakim yang membicarakan kes membabitkan Felda apabila mengakui susah untuk kerajaan menyekat usaha "membocorkan maklumat kerajaan" yang dipercayai merujuk minit mesyuarat Felda yang didedahkan oleh Saifuddin Nasution.

Ini bukan isu osa atau akta rahsia rasmi. Tidak mesti sesuatu yang tertutup dari maklumat orang ramai maka ianya tidak berlaku lebih2 lagi rahsia yang bocor itu melibatkan campurtangan yang tidak mengikut lunas undang2. Kita tunggu jawaban Timbalan Menteri Ahmad Maslan.

Kenyataan Najib di atas seperti 'pencuri telor menyapu kepala apabila dikatakan ada bulu ayam di atas kepalanya' - Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون