Isnin, Oktober 25, 2010

'SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN'


Jelasnya [Timbalan pengerusi BN Tan Sri Muhyiddin Yassin] Abdul Aziz mewakili parti BN yang mempunyai keupayaan sumber yang besar berbanding PAS yang membentuk kerajaan di Kelantan. “Atas nama beliau sendiri tak mungkin boleh (menang) tapi kerana dia mewakili parti. Maka parti lebih berupaya. Hari ini kita buktikan melalui flat yang dibangunkan itu,” katanya yang merujuk kepada satu Projek Perumahan Rakyat yang dilancarkannya hari ini. Projek pembinaan sebanyak 1,500 unit rumah itu dibina dengan peruntukan sebanyak RM180 juta dan disasarkan kepada sebanyak 10,000 rakyat miskin di kawasan itu.- Malaysia Kini.

Awal2 lagi dah melekeh dan tak yakin kepada calun sendiri. Adakah kerana Abdul Aziz hanya berkelulusan SPM? Aki pikir isu ini bukan keutamaan Pas bahkan tak perlu pun. Sebenarnya yang Aki nak ulas bukan pasal calun tapi 'cakap besar' TPM. Katanya parti lebih berupaya lalu merujuk kepada Projek Perumahan Rakyat yang bernilai Rm 180juta.

Laa.......... Aki tak sedar selama ini, projek pembangunan di seluruh negara dari duit Umno dan hanya parti Umno sahaja yang boleh membuat pembangunan. Buta hurufnya Aki, rupanya ada papan iklan disemua projek yang bertulis 'SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN'

Aki juga tak sedar diri bahawa janji yang dibuat pada PRK Ulu Selangor seperti menaikkan gaji Pengawal Keselamatan telah di'sebut'kan dalam bajet baru2 ini. Begitu juga jambatan baru Manik Urai telah ada plannya di meja arkitek sejak 1957 lagi.

Jadi oleh kerana duit negara dari 'kocek' Umno dan plan pembangunan disediakan oleh 'Setiausaha Agung' Umno dengan nasihat Tim.Presiden Umno maka jangan siapa2 cuba nak rampas Putrajaya. Kebulur nanti rakyat jelata?

Moleklah 'pangkah' Abdul Aziz di DUN Galas kerana bukan dia yang akan berkhidmat tetapi TPM akan bertungkus lumus 'membancuh simen' dan 'mengangkut pasir' demi pembangunan Galas sementara Dr. Zulkifli hanya bersua muka dan 'berdoa' [tak pandai buat pembangunan dan tak ada duit] supaya rakyat diberkati Allah sambil menjelajah seluruh Galas.

'Buta'nya Aki tak tahu membezakan 'keberkatan' dan'pembangunan' -Sekian.

G1-http://rights2write.wordpress.com/2010/04/04/bn

2 ulasan:

  1. salam aki,

    begitulah setiap kali pilihanraya kecil. silap2 slps sahaja pilihanraya, "Kita tangguhkan demi memberi laluan kepada keperluan yang lebih utama" tapi biasanya biasanya senyap sunyi terus...

    teruskan mendoakan saya kerana doa2 aki antara yg sgt2 saya perlukan.

    BalasPadam
  2. Ya Allah Ya Wadud Ya Syaafi Ya Fa'aalul lima yurid, Engkau yang Memberi sakit, Dan Engkau yang memberi sembuh, oleh itu sembuhkanlah saudaraku Pie dengan Kebesaran,Rahmat seta Kasih Sayang Mu-Amin.

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون