Selasa, Oktober 19, 2010

MAHATHIR MENGAKU 'TAHI' TENGAH JALAN


KUALA LUMPUR 18 Okt. – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, keputusannya mengheret Datuk Seri Anwar Ibrahim ke muka pengadilan atas tuduhan meliwat kira-kira 10 tahun lalu merupakan satu tindakan tepat.Ketika bercakap pada sesi dialog di hadapan 63 wakil daripada 22 parti dari 20 negara yang hadir pada program forum antarabangsa hari ini beliau turut menegaskan kes yang melibatkan bekas timbalannya itu bukan satu konspirasi.

Sebaliknya beliau berkata, usaha itu dilakukan secara berhati-hati iaitu dengan bersandarkan kepada fakta serta bukti yang ada kerana ia melibatkan perbicaraan di mahkamah selain turut membabitkan maruah seseorang.

“Sebagai seorang yang rasional mustahil kes Anwar ini hasil daripada konspirasi. Kes Anwar membabitkan institusi kehakiman dan di dalam institusi ini konspirasi sukar dilakukan kerana kita terpaksa berhadapan dengan banyak pihak.

“Kita bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan satu dua orang tetapi lebih 100 orang. Antaranya hakim, pendakwa, polis, saksi-saksi dan mangsa. Ini bukan kerja mudah kerana banyak pihak yang akan terlibat,’’ katanya pada sesi soal jawab itu.-Utusan Online.

Akhirnya Dr Mahathir mengaku dia yang mengheret Anwar kemuka pengadilan.Apakah ia bermakna kes 10 tahun lalu itu bukan kerana driver Anwar Si Azizan itu menuntut keadilan dan pada pandagan peguam negara 'ada kes' yang melampaui keraguan telah dikumpul oleh pihak pendakwa. Apa perlunya mana2PM campur tangan dalam hal kehakiman melainkan 'ada apa2'...

Usaha itu katanya dibuat secara berhati-hati iaitu dengan bersandarkan kepada fakta serta bukti. Kenapa segala bukti di mansuhkan oleh mendiang hakim 'gula2 hacks. Semua bukti dan pembelaan'tak relevan'.

Kata Mahathir, nak konspirasi macamana, kerana melibatkan lebih 100 orang. Iya......... konspirasi tu bukan tak ada,tetapi tak menjadi,akhirnya Anwar bukan dihukum kerana meliwat tetapi kerana 'rasuah kuasa'.

Kita tunggu yang ke 2 ni, adakah Anwar terlepas atau terhukum. Nak hukum 'rasuah kuasa', Anwar tak ada kuasa. Nak hukum kerana meliwat? Setakat ini 'tiada kesan masuk' tapi 'ada barang cicir' kat dalam. Barang tu,barang siapa? Panjang lagi ceritanya, melepasi PRU 13 atau tidak Wallahu 'Alam-Sekian.

G1- http://novandri.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون