Isnin, Oktober 11, 2010

NASIB KU LI BERBANDING TOK PA


Kerajaan Pusat tidak akan menjanjikan projek segera dalam kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Galas atau cadangan membina universiti di Gua Musang walaupun BN memenangi pilihan raya kecil itu pada 4 Nov ini-Kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed-MalaysiaKini.

Pada Aki permintaanKetua Pergerakan Wanita Umno Gua Musang Senator Datuk Wan Hazani Wan Mohd Noor itu kena pada masanya walaupun mungkin tempatnya tak sesuai. Kenapa pula kali ini Umno tidak menjanjikan projek segera sedangkan itulah amalan Umno/BN tiap2 kali ada pilihanraya. Naikkanlah signboard pembinan 'Universiti Gua Musang'. Bukan besarpun belanja signboard tu. Adakah kerana janji Manik Urai belum ditunai atau Pengarah pilihanraya bukan Tok Pa.

Jika tiada janji pilihanraya dan tiada projek segera [tiada umpan politik] di Galas, tiba2 BN di bawah arahan KuLi boleh menang maka Tengku Razaligh boleh dinaikkan pangkat menjawat Pengarah Pilihanraya Umno/BN pusat untuk PRU 13. Dapat menjimatkan wang jutaan ringgit. Kalau wang itu Umno punya, boleh tolong bantu orang melayu Pulau Pinang yang miskin. Kalau wang itu wang kerajaan, bolehlah kerajaan memberi bonus 2 bulan gaji sempena hujung tahun dan bukak sekolah, legalah sikit kakitangan kerajaan.

Jika Tok Pa ikhlas nak tolong Ku Li, Tok Pa boleh bagi baki wang Ihsan [petronas] yang Tok Pa jaga tu kepada pengundi Galas tak kira parti mana kerana itu adalah wang rakyat. PRK Galas ini juga dijangka menentukan maju atau mundurnya sokongan kepada Umno dan Pas di Kelantan [khusus isu royolti minyak] serta pengaruh politik KuLi dan TokPa. Ada yang tak setuju dengan Aki, itu bukan satu masaalah-Sekian.

G1- MalaysiaKini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون