Rabu, Oktober 20, 2010

'DINOSAUR' YANG NAK REPUT


Khairy berkata, beliau tidak menolak kemungkinan bersatu semula dengan PAS walaupun parti Islam itu didakwa sanggup menolak tangan yang dihulurkan dengan ikhlas "kerana ketaksuban kepada kuasa" Khairy membangkitkan perkara itu kerana terdapat pihak mencadangkan agar Melayu bersatu untuk menjamin kuasa di tangan bangsa pribumi kerana risau bangsa itu hilang kuasa politik -Malaysia kini.
Taksub bermaksud fanatik sementara kuasa dalam ayat di atas bermaksud memerintah.Jadi 'ketaksuban kepada kuasa' bolehlah diertikan terlampau hendak memerintah. Kerana nak memerintah lalu Pas berkawan dengan PKR dan DAP dan tak mahu berkawan dengan Umno. Barangkali itulah maksud Ketua Pemuda Umno (KJ) dalam berita di atas.

Apa dosanya fanatik nak memerintah, lebih2 lagi nak menggantikan parti melayu 'dinonsaur' yang nampak gagah tapi dah nak reput dengan penyakit salah gunakuasa, pecah manah,rasuah dan menghamba dan memperdaya melayu demi taksub kuasa juga.

Umno dan Pas bukan setakat berpeluk bahkan dah 'berbulan madu' dulu tetapi dicerai oleh Umno tanpa dosa, hanya kerana takut Pas dapat kuasa dibanyak negeri atau makan harta pusaka Umno. Wahai KJ tak payahlah nak tunjuk baik, biarlah Umno satu saja parti orang melayu dalamBN, senang nak berbagi laba.

Apa pun pendekatan yang Pas guna nak dapat kuasa selagi tidak salah dengan undang2 negara sepatutnya dialu2kan melainkan mereka yang ada sifat dengki kepadaPas atas apa2 sebab sekalipun. Sekarang Pas guna Tahalluf as Siasi (kerjasama politik) bersama Pakatan, jika berjaya kita akan saksikan [telah pun berjalan di negeri pakatan] perubahan politik baru selepas PRU 13.

Inilah kebimbangan Umno sebenarnya,lalu dipelawa Pas sebagai 'ajak2 ayam' sambil di kutuk dan cerca walaupun sesama bangsa dulu,kini dan.................... Kepada warga Umno, 'SELAMAT BERSIDANG' -Sekian.

G1- Google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون