Jumaat, April 02, 2010

CARI REDHO SIAPA?


Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah bersetuju bekas model itu menjalani kerja-kerja khidmat masyarakat. Perkara itu dimaklumkan kepada Kartika melalui sepucuk surat semalam yang memaklumkan mengenai keputusan itu. Surat berkenaan ditandatangani Timbalan Yang Dipertua, Majlis Agama Islam dan Adat Resam Melayu, Pahang, Datuk Seri Wan Abdul Wahid Wan Hassan. Surat tersebut berbunyi:"Menjunjung titah perintah kebawah Duli Yang Maha mulia Sultan Pahang, saya dengan ini memaklumkan kepada Puan bahawa berikutan daripada Majlis Mengadap Kebawah Duli Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang yang diadakan pada 3 Mac 2010, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sulatan Pahang selaku Ketua Agama Islam Negeri Pahang telah berkenan memutuskan bahawa sebagai ganti kepada hukuman sebat Puan dititah perintah supaya menjalankan kerja khidmat kemasyarakatan di Rumah Kanak-Kanak Tengku Ampuan Fatima, Kuantan di alamat Jalan Tengku Muhammad, 25050 Kuantan selama 3 minggu mulai 2 April 2010." - MalaysiaKini.

Komen Aki: Hukum 6 sebatan di lulus dalam sidang DUN & Di perkenan oleh KDYMM Sultan Pahang. Desakan pihak yang tak suka hukuman sebat [cara sariah] menyebabkan hukuman itu dikaji oleh Sultan di bawah kuasa baginda. Hukuman baru ini tentu akan dikomen oleh massa seperti kenyataan Kartika sendiri dalam Kosmo [gambar di atas]

Hendak dapatkan redho si A maka si B tak puas hati,begitu juga sebaliknya. Oleh itu carilah redhoAllah.Maka kembali kepada hukum Allah yang sebenar itu yang paling tepat - sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون