Rabu, Mac 31, 2010

'PERANGKAP MAUT' DI HADAPAN S.K. KERAYONG


Petang tadi Aki sempat hadir ke perasmian Mesy. Agung PIBG S.K Kerayong ke 33. Dalam ucapan alu-aluan sempena mesyuarat tersebut YDP PIBG Cikgu Johari Abdullah dan Guru Besar En A.Raman A.Majid membangkitkan tentang keselamatan murid di jalanraya. Cikgu jo minta perhatian pihak yang berkenaan selain lampu isyarat yang telah ada ditambah lagi dengan line kuning tebal bagi mengurangkan kelajuan kenderan terutama waktu sibuk.

Sementara itu Guru Besar menyifatkan jalanraya di hadapan S.K Kerayong sebagai 'perangkap maut' kerana kedegilan pemandu2 mematuhi lampu isyarat. Sambil berharap semoga tiada perkara buruk berlaku beliau juga berharap satu masa nanti akan dibina jejatas di situ yang menjadi tempat tumpuan murid dan pelajar S.K Kerayong dan S.M.K Seri Bera serta kakitangan PPD Bera. "Surat ke JKR dah lama hantar"[supaya mengambil langkah perlu] Katanya. Mesyuarat tersebut diresmikan oleh En. Mohd Izuddin b. Rupawon ADO Bera.

Aki lama dah bercadang nak masukan n3 ini ,[gambar dah lama ambik] tak jadi2 sehinggalah perkara ini dibangkitkan di dalam mesyuarat agung PIBG. Terimakasih sekolah dan PIBG. Depan mata kepala Aki pemandu samseng ter... [bukan gambar di atas] melanggar lampu isyarat di waktu sibuk bahkan ada yang hampir mengakibatkan kemalangan. Sebuah Pajero yang laju melanggar surirumah yang hendak mengambil anak sekolah juga di hadapan mata Aki.

Samseng2 itu tak ada anak yang sekolah gamaknya. Kalau ikutkan hati mahu dilambung batu supaya berderai ceremin kereta haprak tersebut. Tapi undang2 dunia tak mengizinkan lebih2lagi undang2 Tuhan -sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون