Sabtu, Mac 06, 2010

BANYAKNYA DUIT DIA.........

Gambar hiasan
KL Pos.com -03 Mar 2010 12:58PM

KUALA LUMPUR - Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat menafikan pemberian hadiah berupa jam tangan yang didakwa bernilai lebih HK$1 juta (RM436,165) sebagai bersifat peribadi sebaliknya dihadiahkan kepadanya atas nama parti itu.

"Jam tangan itu diberikan kepada saya selaku presiden parti dan saya akan simpan sebagai momento atas nama parti juga,'' katanya kepada pemberita selepas sesi dialog dengan Gabungan Ikatan Pers atuan Cina Malaysia di sini semalam.

Kalau lu olang dapat, lu olang mau taluk mana? Mau jual beli itu keleta 'Alphard' atau mau lelong kasi angkat wang? atau mau gantung di dinding macam itu menteli? Nanti kalau ada orang miskin datang lumah lu, dia boleh kasi 'hidu' itu jam, bole kenyang juga.

Samada benar atau tidak kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat itu 'lu pikir lah sendiri' Kata bebudok zaman ini mengenai sesuatu pemberian yang luar biasa mesti 'ada udang di sebalik mee'

Masa Aki sekolah dulu,Aki terbaca kisah Bujal yang kena 'spotchek' [entoh betul ke tidok ejaannya] oleh pengawas lalu dijumpai sekotak rokok didalam beg sekolahnya.Demi menyelamatkan diri Bujal dengan selamber berkata " Ini rokok ayah saya suruh beli untuk dia"

"Wa punya wang,ikut wa punya suka maa.. "Ya........ Aki bukan dengki, bagi orang miskin sama saja nilai jam yang berharga Rm 43.60 dengan Rm 436 ribu. Gunakan apa2 perkara dengan bijaksana. Orang ramai gelisah mendengar komsen sana juta,komsen sini juta yang diperolihi oleh orang besar2 sedangkan mereka[rakyat] menanti barang naik macam menanti Tsunami.

Disamping seluar kita yang dah terlampau ketat, ada seluar2 yang longgar bahkan yang telanjang tanpa seluar - sekian.

2 ulasan:

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون