Ahad, Mac 07, 2010

PELIK YANG TAK PELIK


DION Bakar mempamerkan aksi luar biasa membaca akhbar sambil mengapungkan diri di permukaan air tanpa sebarang alat apungan di Pengkalan Balak, Alor Gajah, Melaka, semalam.


ALOR GAJAH 6 Mac - Bolehkah anda melayari Internet selain bercakap menggunakan telefon bimbit dan membaca surat khabar sambil mengapungkan diri tanpa menggunakan pelampung di tengah-tengah laut?

Itulah gelagat pelik dan menakjubkan ditunjukkan oleh bekas juruterbang pelbagai pesawat selama 40 tahun, Abu Bakar Mohamad, 66, atau lebih dikenali sebagai Dion Bakar.Malah kata Dion yang merupakan anak jati kelahiran Melaka, dia pernah mengapungkan diri kira-kira 4 batu nautika dari pantai Pengkalan Balak dan pernah melakukan perkara sama di Sungai Pahang.

Menurutnya, beliau memperoleh 'ilmu' mengapungkan diri sewaktu mendapat pendidikan sekolah pondok di Demak, Jawa Tengah ketika berusia 10 tahun.- Petikan UtusanOnline.

Kita diajar, jika perkara pelek berlaku kepada Rasul dan Nabi2, ia adalah mukjizat. Jika berlaku kepada wali2 Allah ia adalah karomah. Jika berlaku kepada orang2 soleh ia adalah ma'unah [bukan kumpulan ma'unah] Jika berlaku kepada orang jahat ia adalah 'istidraj' atau sihir.

Aki harap keistimewaan DION Bakar itu menjadi dalil kepada kita akan Kebesaran Ilahi yang boleh memberi apa sahaja kepada sesiapa sahaja yang Ia kehendaki. Mudah2an ianya memadam api kesombongan kita, kerana setiap manusia ada kelebihan masing2 - sekian.

[ada kawan Aki berangan nak berjalan atas air, lalu gurunya berkata " Pak Kassim" yakni Labah2 pun berjalan atas air. Ia pun mematikan hasratnya itu.]

1 ulasan:

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون