Isnin, Mei 03, 2010

PENYANYI MENUTUP AURAT,BILA LAGI YANG LAIN?

Yuna bolot 4 anugerah di AIM17






KUALA LUMPUR - Penyanyi dan komposer generasi baru, Yunalis Zarai atau Yuna membolot empat anugerah pada Anugerah Industri Muzik ke-17 (AIM17) yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.

Penyanyi berusia 23 tahun itu memenangi Lagu Terbaik dan Lagu Pop Terbaik menerusi lagu ciptaannya berjudul Dan Sebenarnya.-KOSMO.

Sejak dari zaman kemegahan Mawi di AF 3, Aki tak pernah ambil pot tentang industri muzik tanahair. Siapa menang? Berapa kali menang? Menang anugrah apa? Zaman Mawi itu pun Aki tahu kemashyurannya melalui surat khabar saja. Aki pun 'tertonton' [di kedai makan] Mawi nyanyi lagu 'Aduh Saliha' karya M.Nasir yang ke'araban' tu macam filam 'Ali Baba dengan 40 penyamun.

Tiba2 Yunalis Zarai atau Yuna [yang berpakaian sesuai sebagai penyanyi islam] memenangi 4 anugrah pada AIM 17. Aki teruja untuk menulis entry ini kerana 'pakaian' itulah, walaupun ia bukanlah menunjukkan segalanya.Bahkan Aki pun sebenarnya tak faham juga apa maksud lagu 'Dan sebenarnya' yang membawa kejayaan Yuna tersebut.

'Menutup aurat' tidak menghalang sesaorang itu berjaya, itulah maksud Aki dengan tulisan ini. Dulu diwarwarkan kalau bertudung akan hilang peminat,tak boleh berjaya, dan macam2 pandangan negetif lagi. Ada penyanyi yang mashyur telah berjanji untuk tutup aurat apabila telah kahwin dan pergi umrah,tak tutup2 pun.

Muzik 'Gitar kapuk' yang membawa kejayaan Yuna itu boleh melonjak lagi jika sekiranya senikatanya dipelebagaikan termasuk tema ketuhanan dan kemasyarakatan.

'Keagungan Tuhan' dendangan D'Loyd mempunyai berjuta peminat tersendiri begitu juga dengan 'Papa Rock' Ramli Sarif dengan lagu ketuhanannya.

Bukan 'orang agama' sahaja yang boleh menyumbang kebaikan, semua manusaia sama2 boleh menyumbang kebaikan -Sekian.

5 ulasan:

  1. Salam aki..ramai yang nak jadi macam Yuna..

    BalasPadam
  2. salam aki, errr brader relevan boleh ekjaskan yuna ter dok hahahahaha............

    BalasPadam
  3. ejas kan lah bro relevan ker kawan kite tu.....

    T.k krn ziarah Aki.

    BalasPadam
  4. salam, aki pakai menutup aurat tangan bejabat salam lelaki pempuan tu gone pulok ...

    BalasPadam
  5. Gitu ker...? x bulih ler....

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون