Rabu, September 15, 2010

ANTARA PETUNJUK DAN KEBENCIAN


KAHERAH 13 Sept. - Seorang ulama kanan Mesir semalam mengutuk sekumpulan penganut Kristian yang mengoyak helaian al-Quran di hadapan White House pada upacara memperingati ulang tahun kesembilan serangan 11 September 2001 dengan menyifatkan tindakan mereka sebagai 'keji'.

"Mereka adalah sekumpulan kecil individu yang mempunyai rasa dendam, dibutakan oleh pelampau dan memiliki niat jahat untuk mencemarkan Islam- Utusan Online 14.09.10


Kebencian yang meluap2 akibat dari menyangka/menuduh bahawa 'serangan 11 September 2001' adalah dari ajaran al Quran/Islam atau menipulasi pihak berkepentingan [menghalang kesubururan Islam] seantero dunia mencetuskan perbuatan biadab membakar al Quran.

Jika tindakan individu dikira melambangkan anutan/ajaran agamanya tanpa menimbangkan faktor2 lain,adakah anda boleh katakan bahawa pembunuhan rakyat Iraq oleh tentera Amerika adalah menifestasi dari ajaran Bible?

Aki setuju dengan kenyataan Imam Besar, Masjid al-Azhar, Sheikh Ahmed al-Tayeb bahawa perbuatan terkutuk itu timbul dari rasa 'dendam' kesumat [kuhsumah]. Sejarah membuktikan mereka yang mempunyai dendam kesumat tersebut ialah yahudi [zionis]

Biar dibakar 1000 naskah al Quran namun ia tetap subur mekar di dalam dada orang yang beriman dan yang mendapat hidayah petunjuk. Selain dari menimbulkan api kemarahan umat beriman tiada apa yang petualang itu dapat melainkan kehampaan dan kehinaan.

Islam pasti bercambah dan berkembang kerana ia bukan 'ciptaan palsu' tetapi ia kepunyaan Allah Pencipta,Dia yang menurunkannya dan Dialah Yang Memeliharanya. Orang yang bahagia ialah mereka yang apabila datang petunjuk diterimanya dengan penuh kesyukuran dan orang yang celaka ialah mereka yang apabila datang petunjuk berpaling ia kebelakang (sombong dan ingkar)

Jika anak cucu kita dan bangsa kita menolak Islam [Na'uzubillah], Allah akan ganti umat lain dan bangsa lain mendokong Islam lalu bukan mustahil negara Uncle Sam jadi negara umat Islam - Sekian.

G1- Sebahagian alatan kilang cetak al Quran di Saudi-Google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون