Rabu, April 04, 2012

JANGAN JADI JAGUH KAMPUNG SAHAJA


Hari ini Tan Sri Annuar Musa akan dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin badan induk bola sepak negara kerana didakwa secara terbuka mengkritik prestasi skuad kebangsaan di bawah kendalian Datuk K. Rajagobal di media.Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Sultan Ahmad Shah berkata demikian pada 29 Mac 2012 di Kuantan.

Isunya ialah mengkritik secara terbuka bagi pemegang jawatan dalam FAM selain prasiden, bukan kerana raja atau rakyat. Tetapi ramai yang tak puas hati prestasi Skuad Bolasepak Kebangsaan akhir-akhir ini yang jika kritikan itu datang dari 'orang kecik' tentu tidak dihiraukan oleh FAM. Jika datang dari 'orang besar' ini pula cerita nya.

Jadi K. Rajagobal mesti membuktikan skuad kebangsaan pimpinannya manpu menyerlah dan berjaya dalam kempen mereka bukan memberi alasan untuk memilih pemain lagi. Kritikan amat perlu terutamanya dari peminat bolasepak negara. Jangan nanti sifat angkuh kita tidak akan membawa kita ke mana. Tidak perlu undur ke belakang di mana pemain beraksi di padang sedangkan stadium sepi dan tv pun orang tak buka.

Jangan cakap berbelit-belit bola dengan Myanmar pun terkuit-kuit- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون