Isnin, April 09, 2012

AJI DAN PEMAKAI KOT



KUALA LUMPUR 8 April - Pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) seperti yang dirancang pihak pembangkang akan menyebabkan peluang pelajar di negara ini terutama membabitkan anak Melayu untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti terjejas.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ini kerana tempat yang disediakan di universiti-universiti awam adalah terhad sekali gus menyebabkan berlakunya persaingan amat sengit dalam kalangan pelajar.

Hakikatnya, beliau berkata, pengajian percuma di universiti hanya akan menyebabkan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) terpaksa ditutup kerana para pelajar lebih tertumpu kepada institusi pengajian tinggi awam (IPTA).

Beliau berkata, ia berikutan para pelajar tidak lagi mampu melanjutkan pelajaran ke IPTS kerana tiada pembiayaan- Utusan Malaysia.

Jika yang berkata di atas menteri Pakatan Rakyat tentulah ia akan ditertawa dan diperlekehkan oleh PM dan menteri Umno yang menjual temberang kepada orang kampung bahawa di bawah Umno dan BN rakyat akan hidup sejahtera. Apalah sangat pinjaman PTPTN berjumlah 40 bilion. Kerajaan berhemah,tidak membazir apatah lagi rasuah.

Pembangkang di dakwa penipu boleh langsaikan begitu banyak hutang dan rakyat patut sokong Umno/BN yang telah menghadiahkan hutang negara kepada rakyat sebanyak RM 437.2 Bilion dengan seorang rakyat Malaysia berhutang sebanyak RM7,918 (US$2,514)/seorang – Masih terendah menurut pembodek2 Umno.

Isunya bukan tinggi atau rendah berbanding orang lain. Isunya ialah bijak atau tidak,berhemah atau membazir,amanah atau rasuah dan telus atau tiris dalam mengurus wang negara dan rakyat. Aki katakan dalilnya sudah ada bahawa kerajaan Umno/BN tidak boleh dan tidak patut mengurus wang negara dan rakyat apabila terbukti wang yang tiris zaman Dr Mahathir lebih RM 100 bilion sedangkan Mahathir adalah negarawan ulung berbanding Najib Tun Razak.

Aki boleh katakan bahawa negara hampir muflis berbanding pemimpin Umno/BN yang kayaraya kerana rakyat mendapat maklumat yang salah di samping 'gula-gula poewr' menjelang setiap kali pilihan raya.

Orang kampung tentu sangat marah kepada Pak Aji yang berkata: " Tuan2, wang derma yang tuan2 dapat itu ialah wang yang dicuri dari kebun tuan-tuan" Kerana mereka tidak mendapat maklumat tentang kecurian itu dan penderma memakai kot dan tie serta pandai berkata2_Sekian.

Gambar hanya hiasan,tiada kena mengena dengan cerita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون