Jumaat, Ogos 20, 2010

MIMPI 'SOLAT TARAWIKH'


Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta polis dan Majlis Agama Islam Negeri menyiasat dakwaan bahawa nama Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin digantikan kepada nama Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dalam doa khutbah solat Jumaat di negeri itu.-Malaysia Kini.

Aki percaya ini isu politik. Apa2pun kita lihatlah nanti sisatan Polis dan MAIPP. Menyebut nama Ketua Menteri [walaupun berlainan ugama] dalam khutubah kepada urusan yang sesuai tak salah tetapi menggantikannya sebagai doa di tempat DYMM Yang Di Pertuan Agong adalah biadap dan keterlaluan.

Tetapi jika lapuran itu datang dari makmum yang tertidur disepanjang khutubah lalu didengarnya yang hujung2, alamatnya maru.....[Perkataan jangan zalim... bila dengar hujungnya sahaja boleh jadi Lim]

Bulan2 puasa ni pulak jangan di buat.... Diceritakan [tidak sahih] ada makmum disebuah masjid tertidur semasa khutubah lalu ia jaga semasa khatib berselawat, apalagi dengan penuh perasaan ia menjawab selawat itu dengan katanya: "Salallah wa sallama 'alaih" Apa lagi gamat satu masjid. Rupanya dia sedang bermimpi dalam majlis tarawikh.

Jangan2 terjadi di Pulau Pinang. Harapnya tidak le.... Sekian.

Gambar Hiasan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون