Jumaat, Ogos 27, 2010

SIAPA NAK MENGAKU 'TAHI' SENDIRI?


Kegagalan peguam Felda untuk hadir ke Mahkamah Persekutuan menjadi penyebab organisai itu tewas dalam kes tuntutan 354 orang peneroka Felda Kemahang 3 hari ini, kata Pengerusi Felda Tan Sri Dr Yusof Noor. "Kegagalan kes ini sebenarnya disebabkan oleh peguam yang dilantik oleh Felda gagal hadir semasa perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Tinggi Kota Bharu," katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini. Beliau berkata, keputusan Mahkamah Persekutuan ini bukan disebabkan wujudnya penipuan, konspirasi dan sebagainya seperti yang dinyatakan oleh sesetengah pihak. - Petikan Malaysia Kini.

Maknanya Felda kalah dari segi teknikal bukan kerana ada penipuan dan penyelewengan.[tak mengaku silap dan salah] Pada Aki yang tak reti ni bahawa tentulah hakim2 [dalam kes ini semua peringkat] telah berpuas hati tentang fakta kes dan hukuman perlu dijatuhkan dan dikekalkan. Haprak sangatlah hakim jika dari mahkamah tinggi hingga rayuan terakhir gagal mengesan penipuan dan penyelewengan. Hujah bodoh Aki jika felda kalah teknikal [peguam tak hadir]; Hakim yang lebih tinggi boleh berkata: "Hakim Mahkamah Tinggi telah terkhilaf dalam menjatuhkan hukuman kerana tidak menyedari bahawa peguam pembela tak hadir" Tidakkah itu dinamakan kemenangan teknikal.

100 kali berkata tak salah sekalipun,bukan boleh memadamkan 'tulisan malaikat' sebagaimana 100 kali menuduh orang benar itu bersalah tidak dapat menipu malaikat. Hukuman dunia berjalan seperti yang diputuskan dan kelak hukuman akhirat juga akan berjalan sebagaimana selayaknya.[apa hinanya jika mengaku salah dan silap]

Selamat menyambut Hari Raya dengan penuh bermakna dan ceria khusus kepada 354 orang peneroka Felda Kemahang 3 -Sekian.

G1- Sebahagian Peneroka Kemahang 3

2 ulasan:

  1. Salam Aki..kan sudah ternyata..

    BalasPadam
  2. Alaikum Salam En. Syed.

    Seperti kepala botak di tengah panas...

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون