Ahad, Julai 04, 2010

'TOKEY AIR BATU' KENA JAWAB

Isu panas 2,3 hari ini ialah pasal 'Felda Bankrap' yang mengundang 'pro' dan 'kon'. Seperti biasa yang menyokong kerjaan beria2 menafikan dan yang membangkang meng'ia'kan fakta yang dikeluarkan oleh menteri.

Ia sebenarnya di'panas'kan oleh Suara Keadilan dengan tajuk berita
'FELDA BANKRAP' tanpa meletak 'telinga beruk' [tanda soal] pada hujung tajuk tersebut. Samada disengajakan atau tidak ia sudah menjadi isu dan telah berlaku 'saman menyaman' [sebenarnya yang menyaman ialah Felda]

Pada Aki ketiadaan 'telinga beruk' tersebut adalah suatu hikmah yang besar yang memungkinkan segala 'perjalanan' kewangan Felda yang tidak perlu disemak oleh ' odit negara' dan tidak perlu didedahkan kepada Parlimen akan dibongkar melalui mahkamah. Biarlah mahkamah yang menentukan.

Yang terang dan nyata sekarang ini, baik oleh penyokong atau pembangkang ialah kemerosotan ketara rizab (tunai) felda dari RM 4.08 bilion kepada RM 1.36 bilion dalam tempoh 5 tahun. Kemerosotan aliran tunai RM 3.72 b.

Jika dikiaskan dengan perniagaan air batu campur yang bermodalkan RM 40.08 sebagai modal pusingan[seminggu], maka dalam masa 5 minggu ia merosot kepada RM 13.60. Mana keuntungan nya?[dalam masa 5 minggu] Mujur tak bankrap tapi tak untung [makan modal] Adakah pengurus ABC dengan sewenang2nya mendermakan 'wang pusingan' ABC nya kepada 'tokey air batu' atau 'saku' pengurus ABC bocor... Ini 'rahsia' besar yang belum terbongkar.- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون