Selasa, Julai 27, 2010

TERBUKA 'GARI' DI KAKI TERKUNCI 'GARI' DI HATI


Bermula 1 Ogos ini, pegawai pendidikan perkhidmatan siswazah Gred DG41 hingga DG48 akan dibenarkan melibatkan diri dalam politik, demikian diumumkan oleh Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan.Menurut Mohd Sidek, langkah itu berlandaskan hakikat bahawa guru suatu masa dahulu memain peranan penting dalam memimpin masyarakat dalam senario politik negara.-Malaysia Kini.

Berita yang sangat dinanti2 oleh penggemar dan pemain2 politik. Mereka boleh bergiat samada untuk 'memperkasakan perjuangan' atau 'memperkasakan pendapatan'. Itu hakikat dan realiti politik Malaysia.

Pada hemat Aki, dengan syarat 'ketat' yang dikenakan kepada golongan tersebut maka ia merupakan 'kelebihan' kepada pemain2 politik BN dan 'kesukaran' kepada penggiat2 PR. Walau apapun alasan kerajaan membenarkan cikgu berpolitik, persepsinya tetap cenderung kepada keuntungan kepada BN. Memang ada cikgu yang berani menonjolkan diri disebelah pembangkang tetapi kesukaran2 yang ditimpakan kepada cikgu yang 'melawan tokey' selama ini menguatkan sangkaan bahawa 'kebenaran' tersebut ialah satu stratigi untuk mengukuhkan parti politik melayu, kerana semua tidak boleh menafikan jasa guru2 dalam memimpin orang melayu satu masa dulu.

Kepada cikgu semua,selamat berjuang untuk agama,bangsa dan negara.-Sekian.

G1- Gambar hiasan,Google.

2 ulasan:

  1. betullah kata aki ter.
    ntahlah, payoh nok percaya sbb menipu sokmo!
    mcm2 lah syarat menguntungkan sebeloh pihok nanti...

    BalasPadam
  2. He he...Pie,
    Dengornya ke Mengkarak, atas sikit lagi teratak Aki...

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون