Isnin, Jun 21, 2010

MENGECAT LUMPUR DI ATAS BATU YANG BURUK

Bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin menjelaskan bahawa beliau belum membuat apa-apa keputusan untuk menyertai mana-mana parti politik.

"Saya mengharapkan semua pihak tidak membuat andaian yang terlalu cepat terhadap kenyataan mana-mana pihak mengenai isu ini," tulis beliau dalam blognya.

Mohd Asli membuat penjelasan tersebut ekoran laporan dalam Umno Online yang menyebut Dr Mohd Asri bersama 100 ulama berkelulusan tinggi, termasuk PhD akan menyertai Umno Jumaat depan.- Malaysia Kini.

Aki doakan Dr MAZA akan mendapat jalan kebaikan. Bincang,beri pandangan dan teguran mudah2an ada manfaanya.

Isunya [bila membabitkan parti UMNO] bukan soal kemasukan 100 ulama berkelulusan tinggi atau soal Dr MAZA masuk untuk 'membaiki'. UMNO. Isunya adalah adakah ruang dan peluang untuk 'membaiki' UMNO. Jika ada, tentulah ia sudah dilakukan oleh Tn. Hj Ahmad Fuad, Dato Asri Hj Muda, Dato Nakahi Hj Ahmad, Dato Seri Anwar Ibrahim [satu ketika dulu], Dato Dr Yusof Nor, Dato Paduka Abd Hamid Othman, Ust.Firdaus, Dato Jamil Khir dan beribu2lagi ulama yang ada dalam UMNO, dulu,kini dan..... [samada keluar PAS masuk UMNO atau keluar Azhar masuk UMNO]

Orang yang paling [sangat] nak brubah dan mengubah UMNO sekarang ialah Dato Seri Najib, semua keburukan yang telah ada dalam UMNO nak dibuangnya [buang yang buruk,ganti yang buruk juga], tapi yang nak berubah dia seorang, orang lain tak nak berubah.

Perkara ke 2, nak berubah mengikut acuan mana? Dengan bebanan yang sangat berat ditambah dengan ketiadan halatuju yang jelas serta nak berubah mengikut 'acuan' axxo, dibimbangi menjadi seperti kata orang kampung 'mengecat lumpur diatas batu yang buruk'

Jangan [minta dijauhkan Allah] Dr MAZA dan kawan2nya jadi cat, sudahlah.... Sekian.

3 ulasan:

  1. salam aki,
    tak ande mende dah nok tamboh. bete dah tu. jgn masuk dlm tong taik nak membersih tong taik. cuci dari luar dah lah. (maaf la kala kasor ngat bunyi ayat tu)

    BalasPadam
  2. 'Alikum assalam untuk Pie & Mazru...

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون