Rabu, Mei 19, 2010

SAMA SAHAJA


DETROIT, Amerika Syarikat (AS) - Kemenangan gadis Muslim pertama yang memenangi Ratu Cantik USA 2010, Rima Fakih tercemar selepas gambar-gambarnya menari tarian tiang disebarkan media, lapor sebuah akhbar semalam -Kosmo online.

Ramai yang berbangga apabila Rima Fakih gadis Muslim [keturunan muslim-Aki] berjaya memenangi Ratu Cantik USA 2010. Sambil memuji mereka dengan nada ceria berkata " Tengok orang Islam pun boleh ke kemuncak". Tidak berselang hari selepas kejayaan tersebut, tersebar berita di atas [menari di tempat marhaen] yang kononnya menjatuhkan imej Rima sebagai Sang Ratu.

Apa ni.... ada Double Standard ke... Melakukan 'kelucahan' [mendedah tubuh] secara profisonal dan berlesen tak apa bahkan dipandang mulia, menari di belakang lorong dengan wang terselit di 'bra' sesuatu yang jijik.

Pemikiran ini bukan sahaja dianuti oleh masyarakat barat bahkan turut di'imani' oleh masyarakat Islam [jahiliyyh morden] padahal kejelikan maksiat samada dilakukan secara profisional atau tidak, oleh orang ternama atau marhaen, di tempat ekskusif atau murahan tetap sama implikasi rohani dan jasmaninya.[DOSA]

Ironinya, Si Miskin pencuri terus menerus dianggap seperti 'kucing kurap' sedangkan Si Kaya pencuri akan di sanjung sebagai 'wira jagat'- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون