Rabu, Ogos 08, 2012

PM: KITA TAK TIPU

Salam,
Perdana Menteri berkata kerajaan BN sentiasa berlaku adil dan telus kepada semua rakyat Malaysia termasuk rakyat Kelantan.

"Sebagai kerajaan pimpinan BN, kita mesti ikut perintah Allah. Antaranya kita mesti berlaku adil bila kita memerintah, kerajaan BN memang berlaku adil kepada rakyat Malaysia," katanya semasa berucap pada Majlis Berbuka Puasa Perdana Menteri Bersama Rakyat dan Penyampaian Bantuan Kebajikan Masyarakat di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Perdana di Bachok, malam ini.  Bernama 5 Ogos 2012.

"Kita berlaku adil kepada rakyat Malaysia. Kita takut kepada Allah, kita tidak takut kepada yang lain. Kita tidak tipu sebab itu bila timbul isu royalti minyak, isu petroleum...isu ini tidak dapat kita selesaikan sehingga ini"Tambah PM.

Aki nak ulas juga walaupun dah terlambat. Mengapa PM bersungguh benar nak berlaku adil kepada Kelantan tentang royalti minyak? Jawabnya kerana PRU ke 13dah dakat.Boleh atau tidak kita kata ini adalah auta? Belum tahu. Tapi pengalaman lalu sudah ada iaitu negeri Terengganu yang telah menikmati rayalti petrolium telah dinafikan pada 1999 bila BN tumbang di tangan PAS. Kita bincang tentang kerajaan yang sah yang dinafikan hak walaupun mereka beri juga berbentuk wang ehsan melalui kroni Umno kepada sesama Umno.

Jika begitu apa yang nak diharapkan dari janji PM di Bachok kepada kerajaan dan rakyat Kelantan. Adakah dengan PM berkata bahawa kita takutkan Allah,kita tidak takut pada yang lain boleh menjadi jaminan PM akan tunai janji.Buktikan dulu dengan memberi royalti tersebut serta tunggakannya sebelum PRU ke 13 ini. Ada berani?

Dan yang paling mengelikan hati ialah bila PM kata " Kita tak tipu...." Hai... macam filem Berahim Pendek main buah dadu aje bunyinya.. Ramai orang berkata bahawa tindakan atau kenyataan PM akhir-akhir ini semacam orang cemas dan terdesak sahaja gaya dan bunyinya. Kejar ke Kelantan dah tinggal Selangor,kejar ke Selangor dah kecoh di Sabah,kejar ke Sabah dah Puterajaya pula tertinggal.

Aki tak berani meramal tentang Sabah ini, jika ia menjadi tsunami walaupun kecil akan bembahayakan BN dan jika Johor turut tempias maka tinggallah Pahang dan mungkin Melaka jadi batu nesan kepada BN. Jika Pahang juga berubah,maka selamat tinggal BN kita ucapkan.... -Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون