Jumaat, Julai 06, 2012

MELETAK EMAS DI DALAM LUMPUR

Salam,

Apabila PAS berkawan dengan DAP, dunia jadi terbalik pada pandangan orang melayu kampung. PAS tiba-tiba jadi parti 'jahat' dan UMNO jadi parti 'malaikat'. Mufti pun menyerang PAS, apalagi Si Kitul yang di bawah ni,semuanya bersorak sorai tentang PAS tidak memperjuangkan Islam lagi.

Teks khutubah jumaat bahagian ke 2 untuk bulan jun 12 bagi negeri Pahang menyentuh soal pilihanraya telah memuatkan ayat al Maaidah 57 (larangan mengangkat orang yang  menyendakan agama dan orang kafir sebagai pemimpin) pada hemat Aki ada dua tujuan. Satu, menasihati pemerintah supaya jangan main-main dengan agama.Dua, menasihati pemain-pemain politik melayu/Islam jangan pilih/berkawan dengan orang kafir dalam hal politik. Mungkin juga maksudnya lain.

Naluri Aki lebih kuat kepada maksud: Kerajaan Umno dah nak kepada Islam sebenar sedangkan Pas semakin jauh dari perjuangan Islam (sebab berkawan dengan Dap) sebagaimana pendapat sesetengah mufti dan di gembar gemburkan oleh media massa. Datang pula Datuk Ayub Rahmat (BN) menyarankan kerajaan Johor laksanakan hudud.

 Memang benarlah Umno nakkan hukum Islam. Inilah pandangan melayu kampung. Aki tunggu beberapa hari (sebelum menulis entry ini) untuk lihat komen pembesar2 Umno, tak ada. Komen golongan pertengahan ada lah, tetapi bukan mewakili parti Umno.

Nak tunggu PM sambut supaya kita sama-sama dapat laksanakan tuntutan Islam itu. Setakat ini belum lagi malah beberapa kenyataan yang terdahulu yang menyangah hudud belum ditarik balik. Maka cadangan yang baik Ayub itu dikatakan 'Meletak emas di dalam lumpur' tak akan berkilau.

Jadi Datuk Ayub yang baik, marilah bersama2 dengan PAS (masuk Pas) untuk daulatkan hukum Islam insya Allah -Sekian.

G- Sumber Amenoworld.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون