Khamis, Oktober 20, 2011

HIMPUN: JANGAN LAIN MAKAN NANGKA LAIN KENA GETAH


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengenepikan kekhuatiran PAS bahawa Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) akan mengundang polemik antara agama.

Katanya, penganjur itu sendiri telah diberikan kebenaran untuk mengadakan HIMPUN di Stadium Shah Alam, menunjukkan bahawa perhimpunan itu akan terkawal.

Aki tabik kepada Mohd Azmi Abdul Hamid (TERAS) penganjur bersama HIMPUN tapi merasa gusar akan niat beberapa orang politik gila glomur yang akan menyertai perhimpunan tersebut. Kita tengoklah nanti hentaman mereka menghala ke mana?

Pertahan akidah dan menangani isu murtad mesti disokong tiada dapat disangkal lagi, walaupun siapa anda? Ahli politik kah atau NGO...? Cuma bila NGO penganjur menyatakan perhimpunan ini tiada kaitan dengan politik, maka jalan terbaik bagi PAS sebuah organisasi politik ialah tidak ikut serta.

Sikap ini sudah tentu akan ditempelak oleh orang yang Aki sebut di atas. Maka nantinya bukan orang yang memurtadkan orang Islam jadi sasaran, PASlah akan jadi sasaran. Padahal PAS sudah lama mencadangkan undang2 anti murtad di gubal dan dilaksanakan.

Jangan lain makan nangka lain yang kena getah, hendak menebang kayu berduri, ditebangnya pohon jati-Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون