Selasa, September 13, 2011

BAJET: TERLUPA LA PULLOK....

Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 12 Sept: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa berpura-pura lupa atau sememangnya tidak tahu apa-apa dengan cukai enam peratus cukai pra bayar kerana ia telah dimasukkan dalam Bajet 2010 lalu oleh beliau.

"Pihak Telco hanya melaksanakan Bajet yang telah dibentangkan oleh Najib menjelang tahun 2010 lalu dan telah diluluskan oleh kerajaan.

"Kini apabila mereka hanya ingin melaksanakannya, Najib menyalahkan Telco pula, seolah-olah beliau pemimpin yang prihatin menjelang pilihan raya ini," kata Dr Dzulkefly Ahmad (gambar) , Ketua Pegawai Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS (PPP).

Aki ingat PM benar2 lupa sebagaimana dia lupa tentang sejarah ayahnya pernah pergi Peking (Bejing) satu masa dulu dan Malaysia pernah bawa balik Musa Ahmad (tokoh PKM) serta berhempas pulas menerangkan bahawa kominis dahulu bahaya dan kominis sekarang tidak bahaya. Barangkali dia juga lupa bahawa Malaysia tidak pernah dijajah.

Apa pula yang akan beliau umumkan pada bajet 2012 oktober nanti. Payah dan sukar juga PM, nak tawarkan lebih2, Mahathir suruh tangguh PRU 13. Jika PRU 13 sekitar november ini bolehlah goreng lebih sikit. Jika masuk tahun depan takut terlupa pula janji dalam bajet.

Dah 54 tahun Umno membuat kebajikan, rakyat semakin terasa kesempitan dan kesusahan. Berilah orang lain pula (PR) untuk menabur bakti di bumi bertuah ini- Salam Merdeka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون