Isnin, Ogos 23, 2010

MENYESAL TAK SUDAH


KUALA TERENGGANU – Hujan tiada, ribut pun tiada, namun sebuah rumah usang di Kampung Makam Lama, Chabang Tiga dekat sini semalam tiba-tiba meletup dan menghasilkan gegaran yang boleh dirasai oleh beberapa buah rumah lain di kampung tersebut.

Dalam kejadian yang menakutkan pada pukul 12.30 tengah hari itu, mayat seorang kanak-kanak ditemui tersangkut pada dahan sebatang pokok di hadapan rumah itu manakala dua lagi lelaki cedera parah.

Ketiga-tiga mangsa itu berada di dalam rumah kayu yang agak tersorok di kampung itu ketika tragedi berlaku.

Mangsa yang terbunuh ialah Khairul Ariff Ayub, 6. Kanak-kanak itu melambung setinggi 15 meter sebelum badannya yang hampir berkecai tersangkut pada dahan pokok.-Utusan Online

Apa dosa Khairul Ariff Ayub yang pergi buat selama2nya dengan cara yang begitu menyayat hati. Sudah takdir kematiannya itu tetapi kecuaian manusia yang membawanya atau membiarkannya berada di tempat merbahaya itu mesti jadi iktibar. Orang akan berkata: Mana tahu mercun itu nak meletup. Jawab: Kalau mercun lidi atau bunga api meletup takkan sampai begitu jadinya. Tentu ada aktiviti 'ala menghasilkan bom' dilakukan dan kanak2 malang itu dibiarkan di situ.

Al Fatihah untuk adik Khairul......... -Sekian.

G1- Ihsan MyMetro.

1 ulasan:

  1. mak ayah punya bisnes.......anak tunggal jadi korbannya.....

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون