Rabu, Jun 02, 2010

MEMBASUH TAHI MENGGUNAKAN AIR KENCING

Urusniaga sedang berjalan

Petang tadi Aki menemani Wan ke kedai runcit Botak. Aki memberhentikan kereta betul2 di hadapan kedai tersebut. Sambil Botak melayani pelanggannya,Aki melihat beberapa orang [berbagai bangsa dan keturunan] berkerumun di kaki lima kedai Botak itu, lepas sorang datang sorang pergi bertukar ganti. Aki perhatikan betul2 macam ada 'urusniaga'. Wang dihulur kertas putih diberi. Aki tak nampak apa tulisan dalam kertas tersebut.

Selang 3 atau 4 pintu di sebelah kiri kedai Botak tersebut ada kedai 'nombor ramalan' yang ternganga pintunya. Ooooooo baru Aki tahu apa bendanya 'kertas puteh' yang di jual beli di hadapan mata Aki. Tapi kenapa orang2 itu tak ke kedai 'nombor ramalan' yang sedang menunggu pelanggan itu.

Fahamlah Aki bahawa walaupun ada yang 'halal' [berlesen], kegiatan 'black market' yang sangat menguntungkan tetap berlaku. [tak perlu bayar lesen permis,lesen oprasi,bermacam cukai dan sebagainya.]

Jadi memberi lesen dengan tujuan dapat mengawal kegiatan 'haram' tidak rasional langsung bahkan menambahkan lagi kegiatan tersebut seperti 'membasuh tahi menggunakan air kencing' -Sekian.

3 ulasan:

  1. kalar parking keter depan maybank triang lagi sedak nengok "urusniaga" halal nih.........

    BalasPadam
  2. Nanti Aki pegi 'intai' ,,,,,,,,,,,,,

    BalasPadam
  3. usop te mcm berpengalaman jer hehehe

    aki, kdg2 terlintas jugek nok bakor jer kedai judi di kerayong nie tp biler pikir balik...islam xajar umatnya bertindak menggunakan kekerasan... tp apa kesudohan nye...xkan nok pandang jer...

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون