Selasa, Mac 23, 2010

"Inilah peluang untuk berdakwah"



23 Mar 2010 8:24AM Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Pas-Marang) mencadangkan supaya Rukun Negara yang pertama dipinda kepada 'Kepercayaan Kepada Allah' ekoran penerimaan bukan Islam terhadap kalimah Allah.

''Saya minta kerajaan untuk mengubah Rukun Negara pertama daripada percaya kepada tuhan kepada percaya kepada Allah.''Kita terima secara positif apa yang ditunjukkan bukan Islam walaupun terdapat kekeliruan terhadap orang bukan Islam. Tanggungjawab kita ialah menerang kekeliruan yang timbul itu," katanya ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong di sini hari ini.

Dalam ucapannya itu juga, Abdul Hadi melahirkan rasa kesal apabila bahasa Melayu yang merupakan bahasa kebangsaan masih lagi dipinggirkan dalam banyak aspek di negara ini.Beliau berkata, dalam sektor perniagaan misalnya, boleh dilihat bagaimana banyak syarikat lebih mengutamakan bahasa Inggeris di papan iklan dan papan tanda."Tulisan (di papan iklan) dia guna bahasa Inggeris lebih besar, bahasa kebangsaan halus saja.- klpos.com.

Di bawah tu... Aki dah ulas tentang menteri bercakap orang puteh walaupun di depan orang melayu.Itulah al kisahnya nak dikatakan berjuang melayu tak nampak apa benda yang diperjuangkan secara menyeluruh untuk semua orang melayu, nak dikatakan berjuang Islam tak ada juga benda yang besor untuk kepentingan Islam. Kroni dapat projek dan habuan, itu bukan perjuangan... Berarak dan demonstrasi isu kalimah Allah dan maulid rasul bukan perjuangan kerana dibuat pada masa dan negeri terpilih.

Sebenarnya apa yang orang melayu nok? Duduk di tengah2, Melayu ambil sikit, Islam ambil sikit atau Melayu tolong sikit, Islam tolong sikit. Atau orang melayu sudah tiada perjuangan..... Jika untung [untuk diri mereka] mereka akan pulun dapakatnnya samada dari melayu atau dari Islam, congak2kanlah - sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون