Isnin, Oktober 22, 2012

ISU HUDUD:UMNO BERSEKONGKOL DENGAN MCA

Salam,

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata, lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hudud dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat.
Dalam ucapannya di perhimpunan agung MCA ke-59 itu, Chua tidak menamakan mana-mana negara namun menggunakan dakwaan itu untuk menyerang Pakatan Rakyat.-Malaysia Kini.

Kenyataan di atas wajar ditempelak dan saranan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia meminta agar Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek masuk "kelas pemulihan" supaya memahami hukuman tersebut serta membuat permohonan maaf secara terbuka berhubung kenyataan beliau mengenai isu hukuman hudud amatlah tepat.

Tindakan Chua Soi Lek yang mem'babi buta' tersebut jika ditinjau dari sudut yang lain amat menyukarkan golongan agama dalam Umno  yang sekarang menggunakan senjata 'hudud' untuk menjauhkan orang melayu dari PAS.Kononnya PAS telah terpesong dari perjuangan Islam kerana tidak lagi memperjuangkan Islam dan hudud bahkan bertukar kepada Negara Berkebajikan.

MCA nak dapatkan undi cina,UMNO nak dapatkan undi melayu.Kedua-duanya memenipulasikan hudud. Padahal hudud bagi orang Islam, samada mendapat sokongan atau tidak, tetap mesti diimani dan berusaha untuk dapat dilaksanakan.

Kita tinggalkan dulu MCA dan DAP. Mari kita lihat antara UMNO dan PAS,parti manakah yang sangat komet untuk melaksanakan hudud? Apa usaha UMNO untuk melihat hudud dilaksanakan di Malaysia berbanding PAS yang telah mengubal enekmen hudud di Kelantan dan Terengganu.

Jika sudah mendapat jawapan maka pilihan terbaik untuk PRU 13 ialah UMNO yang tidak pernah mengemukakan apa-apa kertas berkenaan hudud yang bersekongkol dengan MCA yang mencerca hudud atau PAS yang berpakat dengan DAP yang bersangka baik dengan hudud (kecuali Karpal)?

Samada menjawab atau tidak,tangan yang memangkah undi pada PRU nanti tetap di persoal oleh Allah swt.- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون