Isnin, September 24, 2012

'SANTA CLAUS' ATAU DAJAL?

Salam,

Diceritakan dalam kitab2 tua bahawa bila sampai masa dajal bermaharajalela ketika hampir kiamat nanti, ia akan membawa makanan dan minuman untuk mempengaruhi manusia yang pada masa itu sangat lapar dan dahaga sedangkan tiada makanan dan minuman yang boleh didapati melainkan daripada dajal itu.

Sesiapa yang terpengaruh akan disesatkan sehingga keperingkat mengaku bahawa dajal itulah yang memberi mereka rezeki dan akhirnya mereka menganggap dajal itu sebagai tuhan.

Rupanya krisis makanan dan air ini boleh dicipta sebelum tiba masa dajal yang sebenar supaya manusia ramai akan bergantung harap kepada Sang pencipta krisis lalu sebagai balasannya manusia ramai akan tetap menyokong dan mempertahankan Sang penipu itu kerana keliru dan tidak mendapat maklumat yang betul.

Pulak tu krisis tersebut boleh dilakunkan samada bagi tujuan penipuan atau mendapatkan kesan maksima sebelum benar-benar  terjadinya krisis tersebut. Jika watak Hang Tuah yang dilakunkan oleh Nordin Ahmad dan watak Hang Jebat lakunan Ahmad Mahmud penonton boleh percaya masakan pula watak 'askar pencen' yang menghadapi krisis air orang tak percaya?

Apabila air dan makanan menjadi keperluan semua manusia maka jalan cepat untuk mendapat sokongan ialah menjadi 'santa claus' membahagikan keperluan tersebut sambil menafikan kebolehan orang lain-Sekian.

G1-Malaysia Kini- Sebuah lakunan (untuk filam apa? masih rahsia)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون