Ahad, Julai 22, 2012

KENAPA MASUK PAS?

Salam,

Semalam Aki diziarahi oleh seorang bekas pegawai tinggi kerajaan yang telah pencen. Beliau saudara Aki dan saudara maranya memang ramai di Bera ini khususnya di Kg Mengkarak. Becerita tentang politik rupanya datuk ini telah mengishtiharkan diri masuk PAS (pada himpunan hijau Selangor). Beliau sudah lama berjinak-jinak dengan PAS, cuma fenomena bekas pegawai kerajaan dan golongan artis masuk PAS yang 'memeiahkan' PAS dan politik tanahair serta keperluan membantu PAS secara zahir membawa kepada pengishtiharan tersebut.

Adapun komen-komen negetif (termasuk menteri) kononnya PAS terdesak lalu memperalatkan pegawai kerajaan yang bersara dan mempergunakan artis untuk menarik sokong orang ramai  menjelang PRU 13 adalah tidak berasas tidak boleh diterima oleh akal waras. Dalilnya sangat lojik dan munasabah dimana parti pembangkang khususnya PAS tiada kuasa untuk memaksa golongan tersebut untuk menyertai PAS. Projek dan kewangan pun tidak ada untuk ditawarkan berbanding Umno/BN yang ada kuasa,ada projek bahkan mempunyai kewangan yang banyak untuk apa-apa tujuan sekalipun.

Bukankah Umno lebih sesuai untuk golongan artis? Kenapa pula mereka memilih PAS? Maka sudah tentu pada fikiran mereka yang menyertai PAS bahawa PAS ini perjuangannya betul,perlu di bantu dan disokong lalu mereka sanggup tinggalkan dunia glamor dan kemewahan untuk bersama perjuangan PAS. Begitu juga pegawai tinggi kerajaan (bersara), tak masuk akal mereka sanggup diperalatkan dengan meninggalkan projek,kontrak dan berbagai kedudukan seta habuan dengan menyertai PAS melainkan dengan kesedaran sendiri masuk PAS walaupun kerugian habuan tersebut.

Apa-apa pun itu semua dengan kehendak Allah SWT,Apabila Allah menghendaki memenangkan satu golongan dan menjatuhkan satu golongan tiada sesiapa yang dapat menghalangnya. Kebesaran dan kehaibatan itu milik Allah- Sekian.

G1- Himpunan Hijau Selangor.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون