Isnin, Jun 18, 2012

BERUBAH SEBELUM TERGOLEK (Sempena Euro 2012)

Salam,
Ramai yang bangun malam seminggu dua ni sempena Euro 2012. Sebagai peminat bolasepak tegar, kawan Aki yang bernama Ali tak ketinggalan. Pasukan kesayangannya Espanyol masih bertahan setakat ini sementara Belanda yang menjadi kegemaran Aki tergolek awal2 lagi. Kesemua 3 perlawanan kalah.

Main dengan gaya Total Football dengan meletakkan seorang penyerang tak sesuai lagi bagi Belanda.Van Persie tak manpu menjaring gol sementara sepakan Robben dilihat sentiasa mengatasi palang gol. sementara pakar tendangan percuma Sneijder tidak berbisa lagi.

Mungkin bagi piala dunia 2014 Robben terlalu tua untuk Oranje sementara Van Persie diharapkan manpu menggalas w.c setelah tumpas di Euro ini.

Untuk menjayakan sesuatu misi manusia perlu berubah. Duduk di takuk lama dengan khayalan dan umpanan manis menjelang sesuatu 'big work' tidak akan menghasilkan perubahan. Katakan kepada anak muda,katakan kepada wanita dan katakan kepada si tua "waktu untuk berubah terlalu hampir,apabila sampai waktunya kita mesti berubah untuk kejayaan"

Sebelum melihat Belanda berubah 2014, kita mesti berubah menjelang 2013- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون