Selasa, November 01, 2011

Bila datang 'benda' bergolek yang buruk jadi molek


Ketua Audit Negara berkata "Penggunaan dana akaun FELDA yang melebihi had telah mendedahkan dana tersebut kepada risiko pelaburan saham siar harga melebihi daripada yang telah diluluskan dalam Manual Dasar dan Strategi Pelaburan Kumpulan FELDA. Ini boleh menjejaskan kemampuan kewangan dan memberi kesan kepada operasi serta aktiviti utama FELDA jika pelaburan yang dijalankan tidak dapat memberikan keuntungan yang dijangkakan."-Blog Pahang Selamat Rakyat Nikmat.

Aki dengar bisik2 yang Tan Sri Isa Pengerusi Felda memanggil Naib Pengerusi dan Tok 4 rancangan felda seluruh Malaysia untuk menerangkan isu terbaru yaitu cadangan nak guna duit KPF untuk men'global'kan perniagaan KPF melalui FGVH yang sebelum ini dah rugi.

Hebat juga cabar mencabar dalam majlis tersebut. Ada Tok 4 dan Naib Pengerusi yang suruh Isa Samad letak jawatan termasuk wakil2 Wilayah Mempaga yang termasuk juga Felda Gugusan Bera di dalamnya.

Terdengar juga mereka membangkitkan 40 kawasan parlimen ada felda dan mereka boleh berpaling menyokong pembangkang. Aki kata jangan ugut saja,buktikan.... dah lama dah deme terkena, sekarang peluang untuk berubah.

Isa pulak satu... Dah jadi pengerusi felda nak jadi pula pengerusi KPF.... Guru Besar nak jadi,penolong kanan nak jadi.... nanti jaga stor pun dia nak. Aki tau itu semua nak memudahkan urusan.

Warga felda...warga felda..... bila datang 'benda' bergolek [nanti] yang buruk jadi molek - Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون