Isnin, November 21, 2011

BOLA YANG BULAT JANGAN DI PENJONGKAN


Timbalan Menteri Sukan Datuk Razali Ibrahim, hari ini, menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung layanan buruk yang diterima pasukan Malaysia oleh peminat sukan Indonesia pada Sukan SEA ke-26 yang sedang berlaku di Jakarta."Mengapa mereka pendam kebencian sebegitu terhadap kita? Kenapa tidak Thailand? Mengapa tidak orang lain? Ia bukan kerana persepi penganiayaan terhadap rakyat Indonesia. "Pada pendapat saya, ia adalah kerana pemimpin-pemimpin pembangkang yang seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini.- Malaysia Kini

Bercakap tanpa fakta bukan sahaja menunjukkan kebebalan kita malah mengundang rasa meloya dan meluat di kalangan peminat dan penyokong bolasepak Malaysia serta masyarakat umum. Siapa pemimpin pembangkang itu? Apa kenyataan nya? Apa kaitan persaingan politik di Malaysia dengan rakyat Indonesia di Indonesia?

Pakatan Rakyat pergi meraih undi ke Jakarta dan Parlembang ke bagi memenangi PRU ke 13? Setahu kita perkara yang dihebohkan ialah kedatangan Mismah dan yang setaraf dengannya ke Malaysia dan mendapat kerakyatan dengan senang dan mudah bahkan telah tersenarai dalam DPI dan boleh mengundi.

Dengan hati yang jujur kita boleh berkata bahawa rasa tersinggung,kecewa dan marah terhadap sikap penyokong panatik bolasepak Indonesia dan layanan buruk dan berat sebelah kepada atlit sukan Malaysia sukan SEA 2011 dikongsi bersama oleh seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira fahaman politik sekaligus menafikan tohman Timbalan Menteri Belia dan Sukan tersebut. Bola yang bulat jangan dipenjongkan.

Kurang 15 minit lagi sepak mula Malaysia vs Indonesia bagi penentuan pingat emas acara bolasepak akan bermula. Aki permisi dulu- Selian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون