Isnin, April 19, 2010

'BUKAN MALAIKAT' LAWAN RANTAI MENTERA


Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu dan calon BN P Kamalanathan akan mengadakan pertemuan dengan pemimpin akar umbinya daripada seluruh 75 cawangan parti itu di Hulu Selangor petang ini bagi "memulihkan motivasi dan semangat berkempen" mereka. - Malaysia Kini.

Sami Vellu sudah lama dalam politik. Dia sangat arif akan apa ubatnya untuk jentera peringkat akar umbi bekerja bermatian2. Apabila saja Samy meniup Rantai Mentera [selepas ini disebut RM] dalam pertemuan dengan 75 cawangan, sekurang2nya 750 orang tenaga pengerak kempen akan bekerja keras sesuai dengan sebanyak mana RM tersebut ditiup.

Untuk stratigi supaya akar umbi terus bekerja maka akan dipesan kepada kepala2 750 orang tersebut supaya RM itu tidak ditiup habis pada awal kempen. Tiup sikit2 dan jika anginnya nak habis,lekas beritahu si calun P Kamalanathan.

Dan untuk memastikan kemenangan satu hembusan RM peringkat akhir akan dilakukan samada 2 hari atau 1 hari sebelum mengundi yang mensasarkan 7500 orang akan merasa RM lalu memastikan kemenangan P Kamalanathan.

Sebenarnya Rantai Mentera bukan digunakan oleh Samy sahaja,malah oleh kebanyakan ketua2 parti sekular dalam dunia ini. Penghasilan dan cara meniup RM saja mungkin berlainan mengikut kesesuaian penyokong atau pengundi. Menurut hemat Aki bukan semua RM itu salah. Kalau untuk perbelanjaan jentera tak salah,yang menjadi salah ialah RM dihembus kepada pengundi supaya menjadi 'pukau' untuk mengundi calun berkenaan.

Secara jujur kempen memburuk2kan peribadi calun adalah tidak beretika.Tetapi jawapan Zaid Ibrahim yang mengaku salah terhadap kesilapan peribadi nya dan dia bukan malaikat serta telah meminta maaf [ampun] dengan Allah swt. menjadi tempelakan kembali kepada 'pengaib' yang kononnya 'bersih' dari kemungkaran. Kesalahan peribadi kepada Allah swt akan diampun oleh Allah swt apabila sesaorang itu bertaubat sebaliknya Allah tidak mengampun kesalah/kezaliman kepada manusia [pecah amanah,rasuah,menipu dan sebagainya] kecuali minta maaf dengan yang dizalimi serta memperbaiki kesilapan semanpu mungkin.

Samada si A atau si B yang menang, bagi orang beriman mereka akan dipertanggung jawabkan sehingga ke akhirat- Sekian.

G1- Muka depan Sinar Harian.

3 ulasan:

  1. hembus sampei ke mengkarok nih, baru lar best hehehehe........ kawan ingat kalar hembus dak tok sami vellu nih laju sikit anginnya aki........

    BalasPadam
  2. memamg gitulah kata dulang paku serepih.aib orang nampak sangat hak sendiri bertepek atas belakang tak terasa lansong

    BalasPadam
  3. Mail Sabri x lehhembusker....?

    BalasPadam

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون