Sabtu, April 07, 2012

LEMBU DAN KAIN MERAH


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan hari ini bahawa beliau akan memangku jawatan menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat.

Ia berikutan pengumuman Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil untuk melepaskan jawatannya dalam kabinet apabila tempoh perkhidmatannya sebagai senator untuk penggal pertama tamat pada 8 April berikutan kes National Feedlot Corporation yang melibatkan keluarganya.- Malaysiakini

Gelak orang Temerloh sambil mencebet kelongsong yang tak diketahui apa isinya semasa Najib mengumumkan perkara berkenaan. Bertuahlah wanita Malaysia dapat menteri jantan untuk jaga seredok medok orang betina. Tidak melantik orang lain ada kemungkinan berkaitan dengan tempoh PRU 13 yang sangat hampir. Kalau tak diisi nanti orang kata tak peduli kepada wanita.

Mungkin sehari dua ni sempat lagi kut Najib mengumumkan 'tawaran istimewa' kepada golongan wanita sempena PRU 13 sambil orang akan melupakan Sharizat dan lembunya. Jadi walaupun nampak lucu strategi ini mungkin boleh menutup isu lembu dan mengelakan wanita umno dari berkelahi.

Tapi jika lembu tidak mengubah deriarasanya kita akan melihat lentang pukanglah 'Si Pemakai kain merah' dihambat oleh 'lembu perkasa'- Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون