Isnin, Oktober 08, 2012

SIAPA YANG BAYAR TANDAS AWAM YANG DATO SRI GUNAKAN?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyerahkan kepada para menteri untuk menganjurkan majlis kenduri mengikut kemampuan mereka.
"Terpulang kepada kemampuan masing-masing," katanya ringkas ketika ditanya kewajaran pemimpin atau ketua menteri mengadakan majlis mega seperti itu sehingga tercatat dalam Malaysia Books Of Record.- Malaysia kini.

Rm 600,000.00 untuk seorang Ketua Menteri mengadakan kenduri adalah sedikit dan memang di dalam kemampuan. Katakanlah pendapatan seorang Ketua Menteri Rm 50.000.00 sebulan termasuk lain2 elaun maka 12 bulan gaji campur elaun sudah cukup untuk menjamu 130,000 orang tetamu dengan purata Rm4.61538 seorang yang berjumlah 6 ratus ribu itu.

Tak makan dan minumlah Si KM selama setahun untuk menyimpan peruntukan tersebut? Tidak,ia makan,minum dan berbelanja seperti biasa cumanya dari sumber yang lain yang tak perlulah SPRM siasat kerana berdasarkan rekod lampau mana-mana menteri yang dituduh memperolihi wang luar dari kemampuan tidak ada bukti penyelewengan berlaku bahkan mereka adalah bersih.

Salahkah jika KM tak ada wang (kerana disimpan untuk MBOR) maka petani,pekedai,kontraktor,GLC dan lain-lain datang membantu menghadiahkan beras,gula,belanja makan di warong dan beri duit saku untuk cucu sekolah.

Jika JKK boleh meminjamkan tok empat 10 kemah dan kerusi/meja untuk kenduri, tak kan MBM tak boleh menyediakan 100 kemah yang lengkap untuk KM. Lain-lain agensi dan rakyat jelata boleh menyumbang mengikut kemampuan mereka.

Ironinya jika kisah di atas berlaku kepada Ketua Pembangkang persepsinya berubah 360 darjah. Naik jet dipertikai,mengembara dengan bas dicuriga mungkin Soros membiyayai. Semua di tanya ,semua diselidik. Tidak heran jika sisatan dilakukan mungkin antara soalan yang ditanya ialah: Siapakah yang membayar tandas awam yang Dato Sri gunakan? - Sekian.

G1- Google.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون