Khamis, Oktober 18, 2012

AES: SAMBIL MENYELAM MINUM AIR @ MEMANG NAK MINUM TERPAKSA MENYELAM

  Kerajaan tidak berhasrat memansuhkan pemasangan kamera Sistem Pelaksanaan Automatik (AES) di 831 lokasi  seluruh negara, kata Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abd Rahim Bakri.

Beliau berkata langkah itu diteruskan kerana kerajaan melihat  AES sebagai tindakan holistik bagi mengurangkan kadar kemalangan maut, sekaligus merealisasikan hasrat murni kerajaan untuk membela majoriti rakyat.

"Pada masa ini kadar purata adalah 19 kematian sehari atau purata 448,000 kemalangan setahun dan kos sosial yang terpaksa ditanggung kerajaan adalah tidak kurang RM 9 bilion setahun, maka jika tidak ada langkah drastik maka kita takut ianya akan menjadi serius," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menggulung Rang Undang-undang Perbekalan 2013 pada peringkat dasar bagi kementeriannya di Dewan Rakyat semalam.- Malaysia Kini.

Komen....
 Matt Zackk · · Pengulas Tertinggi · UUM
Datuk Abd Rahim Bakri...berterus-terang sajalah, katalah AES ni kesinambungan saman ekor, tapi lebih dahsyat, imej rakaman boleh diterimapakai..Katalah saja UBN dah ada perjanjian dengan 2 buah syarikat berkait rapat dengan UMNO dan MCA. Beta Tegap dan ATES.Dah tu kamera AES ni dipertikaikan kerana tak dapat bezakan angka 0,6,9... Nak kurangkah kadar kemalangan konon..piiigiiidahhh.. Nak kurangkan kadar kemalangan atau nak kaut dana pilihanraya? kena dua kali saman, dapat BR1m pun tak guna.. (BRIM =500, saman 2X300 =600)..tipu rakyat ajee kerja UBN..
 
Aki- Sambil menyelam minum air atau memang nak menyelam dan minum air banyak2 supaya kenyang kita dan anak cucu kita. Tak terkata... Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون