Sabtu, September 01, 2012

CACING DIKATA NAGA

Salam,

Pak Haji Najib semacam tiada isu untuk dilontarkan (bercakap macam Perkasa) pada Jamuan Aidilfitri BN Selangor di Pusat Penyelidikan Getah (RRI) Malaysia di Sungai Buloh hari ini apabila mencemuh kerajaan negeri Selangor tidak mengundang Sultan Selangor ke sambutan malam ambang kemerdekaan di Dataran Kemerdekaan Shah Alam. Khamis lepas.

Aki tak nak ulas kenyataan istana tetapi ingin bertanya adakah Baginda Sultan diundang kesambutan serupa oleh kerajaan terdahulu (BN) ? Dan apakah Pejabat Pak Haji Najib juga mengundang atau memaklumkan kepada KDYMM Yang Di Pertuan Agong akan Sambutan Merdeka di Stadium Nasional Bukit Jalil pada jumaat? Dan pernahkah Sultan-Sultan di Malaysia ini mempertikaikan tentang diundang atau tidak ke Sambutan ambang Kemerdekaan selama ini, Aki fikir Sultan tak ambil 'pot' pun.

Namanya pun 'ambang' bukan yang resmi, tapi nak diangkat sebagai modal politik begitulah jadinya.Kalau diundang,buat kain rentang besar-besar,dikritik juga. Kerajaan dahulu tak menyusahkan Tuanku,dulu undangan untuk tahlil sahaja tapi sekarang menyusahkan Sultan suruh mencemar duli ke progrem ambang-ambang.

Jika masing-masing menjalankan kerja mengikut saluran dan tatasusila Aki fikir isu ini tidak berbangkit,tapi kalau 'orang bawah janggut' al Malik pun nak berpolitik mengikut paluan 'si capek', cacing akan dikata naga.- Sekian.

Catitan: Khabarnya sambutan kemerdekaan di Bukit Jalil jadi kempen politik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون