Sabtu, November 20, 2010

SELUANG NAK JADI TAMALIAN DAN PARTI 'KEBENARAN'?

"Sesetengah pramg berkata saya tidak neutral, menuduh saya memihak, tetapi biar saya beritahu sekarang, pilih siapa sahaja, tapi bukan orang yang mengkritik kita menggunakan media milik Umno," kata DSAI- MK

Jika tiada perubahan, 16 Dis.2010 nanti Dato' Zaid Ibrahim akan keluar PKR dan menubuhkan parti baru. Dengarnya Zaid Ibrahim nak menubuhkan parti baru yang bertemakan 'keadilan' juga. Kita tengoklah nanti.

Zaid orang baru dalam PKR, pada hemat Aki walau apapun sebab beliau bertanding Timbalan Presiden, sepatutnya beliau sudah bersedia menerima keputusan 10- 0. [bertanding dengan niat menyuburkan demokrasi] Dengan jawatan pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, dia sudah diberi sebuah negeri untuk ditadbir.Jika dia bertanding MP di Wilayah Persekutuan dan menang serta PR menang PRU 13 dialah [MB] nya.

Kenapa dia tidak sabar untuk itu. Adakah orang lama [Reformis] yang tak senang dengan Azmin Ali mendorong beliau untuk jawatan no.2 itu? Apakah niat Zaid meninggalkan Umno? dan apakah pula niat Zaid masuk PKR? Buruk sangatkah demokrasi dalamPKR? Kenapa guna media Umno untuk nyatakan tak puas hati kepada Anwar Ibrahim dan Azmin?

Ini baru pemilihan parti bukan pemilihan calun pilihan raya. Aki percaya masalah tetap ada, sebagai orang luar parti Aki ketepikan masalah tersebut dan cuba memakai logik. Logiknya orang lama dan sama2 menubuhkan partilah yang layak dan ramai penyokong untuk duduk kerusi no 2 itu. Dan logiknya orang baru [jika ingin menawarkan diri] bertandinglah jawatan yang sesuai dengan ke 'baharuan'nya.

Tentu ada sebab 'seluang' nak jadi 'tamalian'. Mungkin 'ikan buntal' yang mengeleteknya. Eloklah tubuh parti baru tetapi yang moleknya jadi 'jaws' supaya tidak dikutil 'buntal'-Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

السلام عليكم
Komen ler weh... betulkan mana yang salah, tambah mana yang kurang, potong mana yang lebih demi untuk kebaikan.
انالله وانااليه راجعون